۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 573948

اصفهان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در این استان ۳۶ هزار رقبه وجود دارد که تنها ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد آنها دارای سند هستند.

استان اصفهان ۳۶ هزار رقبه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی ظهر سه شنبه در نشست خبری هفته اوقاف ضمن گرامیداشت این هفته و تسلیت به مردم زلزله‌زده اظهار داشت: شب گذشته ۴۰۰ پتو و تشک و نیز یک تریلی آب معدنی برای زلزله‌زدگان از موقوفات منطبق با کمک به درماندگان ارسال شد، تا زمانی که غرب کشور نیاز داشته باشد، آماده کمک هستیم.

وی افزود: ۲۵ آبان تا ۴ آذر به عنوان هفته وقف نام‌گذاری شده و طبق روزشمار، سه‌شنبه ۳۰ آبان علم و فناوری، چهارشنبه اقتصاد مقاومتی، پنجشنبه علما و حوزه‌های علمیه، جمعه محیط زیست و سلامت و شنبه ۴ آذر وقف، اجرای امینانه نیات واقفان نامیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: بیش از ۸۵ وقف جدید در سال ۹۶ داشته‌ایم که نیمی از این واقفان خانم‌ها هستند، به عنوان نمونه خانمی کل دارایی‌اش که یک خانه ۱۲۰ متری به قیمت هر متری ۱۰ میلیون تومان بوده را وقف منفعت و انتفاع کرده یعنی طبقات پایین را تجاری و طبقات بالایی کلاس قرآن قرار دهند.

وی در ادامه به برنامه های هفته وقف در اصفهان اشاره و تصریح کرد: دوم آذرماه سال جاری همایش «وقف و رسانه» در محل امامزاده فرودگاه اصفهان برگزار می شود.

صادقی دیدار با آیت‌الله مظاهری و برگزاری همایش رضویون هرند با سخنرانی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد را از دیگر برنامه‌های هفته وقف اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از راه‌اندازی هتل، درمانگاه و بازارچه تجاری در کنار آستان امامزاده آقا علی عباس را در ماه‌های اخیر خبر داد و افزود: و ۱۴۰ مغازه تجاری نیز تا پایان سال احداث می شود..

وی به موقوفه‌های مشارکتی با بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: برای مثال می‌توانیم موقوفه مدح خان اصفهان و بدیع الصنایع کاشان را نام ببریم که به عنوان تجاری وقف شده‌اند و امکان حضور بخش خصوصی در این موقوفه‌ها وجود دارد.

صادقی اظهارکرد: نسبت به سازمان اوقاف کشوری تعهدی داشتیم که تربت‌خانه‌های ۱۴ بقعه فاقد درآمد را از محل جذب خیرین و کمک‌های مردمی بسازیم که ۶ بقعه آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: هتل، سوئیت و هایپر امامزاده سید محمد خمینی شهر که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا نیمه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی اداره اوقاف در اصفهان ابراز داشت: کاروانسراهای ابوزیدآباد آران و بیدگل، روستای ظفرقند اردستان، عباسی شهر کوهپایه، شهر انارک، شهر ورزنه، بازار بزرگ و چوپانان نائین و حمام بهشت گلپایگان با همکاری اوقاف فعال شده و به اشتغال‌زایی نیز کمک کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص تثبیت مالکیت رقبه‌های موجود در استان اظهار داشت: استان اصفهان ۳۶ هزار رقبه‌ دارد که ۱۰ هزار و ۵۰۰ رقبه سند دارد و مابقی تثبیت مالکیت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.