قزوین_ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین از افتتاح دوکتابخانه نهادی در هفته کتاب خبر داد.

دو کتابخانه نهادی در قزوین افتتاح می شود

رویا اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار برنامه های مختلفی در استان قزوین از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی این استان برگزار می شود.

وی افزود: در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه هفته جاری متقارن با روز کتاب، کتابخوانی و  کتابدار، عضویت در کتابخانه های عمومی استان قزوین به صورت رایگان صورت می گیرد و افراد مختلف با مراجعه به کتابخانه ها می توانند از عضویت رایگان برخوردار شوند؛ همچنین در این روز تمام جرایم کتابخوانی از جمله دیرکردهای تحویل کتاب شامل بخشیدگی می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با بیان اینکه مراسم تکریم از کتابداران در روز یکم آذرماه سال جاری برگزار می شود، ادامه داد: افتتاح دو کتابخانه نهادی از جمله برنامه های پیش بینی شده این روز است که دو کتابخانه یاد شده در نصرت آباد شهرستان البرز و خاکعلی شهرستان آبیک افتتاح می شود.

اسماعیلی یادآور شد: به صورت تقریبی ۲۰۰ الی ۳۰۰ برنامه ویژه در کتابخانه های استان قزوین دنبال می شود که از موارد این ویژه برنامه ها می توان به برگزاری نشست های کتابخوانی، جمع خوانی و معرفی کتاب و اهدای خون توسط کارمندان اداره کتابخانه های عمومی این استان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: دیدار با امام جمعه قزوین، نذرهای فرهنگی، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با سایر مؤسسات از مهم ترین برنامه های موردنظر در هفته کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین تصریح کرد: اگر باور داشته باشیم که کتاب برای بهورزی انسان است باید روزانه مطالعه داشته باشیم و کتاب مطالعه کنیم و کتاب به عنوان اولویت و ضروری در خانواده درنظرگرفته شود.

اسماعیلی راهبرد هفته کتاب سال جاری را «آینده روشن با جامعه کتابخوان» یاد و مطرح کرد: اگر به دنبال رشد و پیشرفت و کسب مهارت های مناسب زندگی هستیم تحقق این امر در گرو مطالعه کتاب است چراکه کتاب به عنوان منشا تفکر محسوب می شود؛ کتاب به عنوان سرگرمی رایگان برای زندگی باکیفیت است چراکه هزینه گسترده ای را به دنبال ندارد.

وی خاطرنشان کرد: می توانیم از کتاب استفاده کنیم تا سبک زندگی انسان تغییر کند و کتاب عامل تحول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.