یزد - رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزدگفت : بیش ار ۱۶درصد افراد بالای ۳۰سال استان  با بیماری دیابت درگیر بوده که این آمار در کشور بیش از ۱۱درصد افراد بالای ۳۰سال را  شامل می شود.

۱۶درصد افراد بالای ۳۰سال استان یزد به بیماری دیابت مبتلا هستند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مسعود رحمانیان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دیابت در جمع خبر نگاران اظهارداشت: بیماری دیابت در چند سال اخیر در اجهان و ایران در حال شیوع بوده و متاسفانه این بیماری در یزد درحال گسترش می باشدو افزایش آگاهی واطلاعات عمومی مردم نسبت به این بیماری افزایش پیدا کرده و رسانه ها ی استان وفضای مجازی قدم های مثبتی در این راه برداشته اند وشیوع این بیماری در استان شیب ملایم تری نسبت به گذشته داشته است .

وی افزود: ۴۰درصد از مردم  در کشور از بیمار ی خود خبر ندارند  و در طرح یاس که توسط علوم پزشکی استان اجرا شده  مشخص شد که ۱۰درصد افراد یزدی از بیماری خود اطلاع ندارند  و با آگاهی دادن و ارائه اطلاعات صحیح  می توان زمینه ساز کنترل این بیمار ی خاموش بود  و این بیماری هرچه سریع تر در مان شود به مراتب آثار بهتری در زندگی فرد و جامعه دارد .

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به شعار امسال هفته ملی مقابله با دیابت گفت: دیابت بارداری در حال افزایش و از چهار تا پنج درصد در سال ۲۰۰۷ به ۱۴الی۱۵ درصد رسیده است.

رحمانیان تصریح کرد: تغذیه، بی تحرکی، استرس، با لارفتن سن ازدواج  وحاملگی  همه در شیوع این بیمار ی موثر بوده  و ما باهمکاری شهرداری کلاس ها ی آموزشی  خوبی در این زمینه برگزار کردیم و سطح آگاهی زنان را برا ی مقابله با این بیمار ی افزایش داده ایم .

وی خاطر نشان ساخت: از دیگر برنامه ها ی این مرکز در این هفته اعزام اتوبوس دیابت به اکثر نقاط استان و انجام تست دیابت بود که با استقبال مردم مواجه شد و از مهمترین برنامه ها این مرکز کنترل کردن دیابت دوران بارداری می باشد وما در حاضر در برنامه ریزی ها ی خود کنترل کردن بیمار ی دیابت نوع ۲را انجام دادیم که نتایج خوبی داشت و کنترل دیابت بارداری در حال حاضر مهمترین هدف این مرکز تحقیقاتی درمانی می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.