یزد - معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد گفت : ترویج فرهنگ بسیج بین اقشار مختلف جامعه، ضروری می باشد و بیش از ۶۶۰ برنامه فرهنگی، آموزشی و تبیینی ویژه بزرگداشت هفته بسیج در استان یزد طراحی و تدوین شده است.

فرهنگ بسیج باید بین اقشار مختلف جامعه ترویج شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ علی استادی پیش از ظهر چهارشنیه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج اظهارداشت : هر ساله از ۲۹ تا پنجم آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده  و شعار این هفته «بسیج مظهر مردم سالاری دینی است» می باشد.

وی افزود: برقراری امنیت و ایستادگی در برابر توطئه‌های شوم دشمنان را از جمله مهمترین رسالت‌های بسیج عنوان کرد و ابسیج یکی از با ارزش‌ترین میراث‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

استادی تصریح کرد: نقش بسیج در راستای حراست از اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش مهم و کلیدی می باشد و بسیج فرهنگی غنی و پرمحتواست که نقش مهمی در ساماندهی نیروهای مردمی ایفا می‌کند.

وی استفاده از فرهنگ بسیجی را از مهمترین دلایل پیروزی مردم انقلابی عراق، سوریه،‌یمن و لبنان در برابر متجاوزان و مستکبران دانست و گفت : بسیج شجره طیبه‌ای است که به دستور امام خمینی(ره) برای دفاع از حق مظلوم ایجاد شده است.

سرهنگ استادی در ادامه برگزاری ۱۰۰ مورد نشست‌های روشنگری حوزه‌ای، قشری و پایگاهی، اجرای سرودهای پاتوقی در سطح استان، اجرای نمایش نامه گفت و گوی آب، برگزاری جشنواره لباهنگ سرود«ای بسیج»، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری همایش شکوه هجرت و طلایه داران اقتصاد مقاومتی، آغاز اجرای ۱۱۴طرح محرومیت‌زدایی‌استان با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال و برگزاری اردوهای جهادی از جمله برنامه‌های تدوین شده ویژه بزرگداشت هفته بسیج در استان یزد است.

معاون اجرایی سپاه الغدیر استان افزود: برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج در استان یزد به چند گروه فرهنگی اجتماعی، سازندگی،دانشجویی، ورزشی، جامعه زنان، هنرمندان، جامعه پزشکی، حقوقدانان، ‌اصناف، کارگری، دانش‌آموزی، نیروی‌انسانی، دانش‌آموزی، بهداشت و درمان، اساتید، تعلیم و تربیت، عملیات، حفظ آثار، رسانه، صنعت و معدن و کشاورزی تقسیم می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: برگزاری ۲۸ اردوی جهادی مشاوره با موضوع تربیتی در روستاهای حواشی شهرها، برگزاری ۵۰ کارگاه مادرانه با عنوان جنگ نرم در حوزه خانواده، برگزاری ۱۳ طرح ارائه خدمات درمانی رایگاه در نقاط محروم استان، ارائه خدمات درمانی رایگان به بسیجیان استان در شش مرکز درمانی، تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت و آغاز بیش از ۷۰۰ طرح گشت‌های امنیت محور در استان یزد از دیگر برنامه‌های در دستور کار استان در هفته بزرگداشت بسیج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.