جوین- امام جمعه شهرستان جوین گفت: سطح مطالعه در شهرستان جوین بسیار پائین است.

سطح مطالعه در شهرستان جوین بسیار پائین است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امام جمعه شهرستان جوین به مناسبت هفته کتاب و کتاخوانی گفت: سطح مطالعه در شهرستان جوین بسیار پائین است.  

حجت الاسلام دلیری پور با انتقاد از متولیان فرهنگی شهرستان جوین تاکید کرد: متولیان فرهنگی چاره اندیشی کنند.  

وی خاطر نشان کرد:اگر متولیان فرهنگی شهرستان جوین با  ستاد نماز جمعه در توسعه و پیشرفت مطالعه همکاری کنند، سطح مطالعه افزایش خواهد یافت.  

فرماندار شهرستان جوین گفت: علت سطح پائین مطالعه  پراکندگی متولیان فرهنگی است.  

حسین جمشیدی اظهار داشت: قسمتی از فرهنگ دردست امام جمعه است، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه وعلما قسمت اعظم فرهنگ را در اختیار دارند و قسمت دیگر در دست آموزش وپرورش، فرهنگ و ارشاد ودانشگاه هاست.  

وی افزود: هماهنگی در بین این دستگاهها عامل بزرگ پائین آمدن سطح مطالعه است.

 یکی از فرهیختگان شهرستان جوین گفت: فقر کتاب و کتابخوانی و سرانه پایین مطالعه معضلات اجتماعی را به وجود می آورد.  

براتعلی ملایجردی تصریح کرد: از انجا که تنها راه حل حذف معضلات اجتماعی بالا بردن سرانه مطالعه و سطح فرهنگ می باشد و شهروند باسواد و فرهیخته است، که شهر وروستارا می سازد.  

وی تاکید کرد:متاسفانه تعداد کتابخانه و کتابفروشی در جوین و شهر نقاب خیلی کم است، از کتابخانه های موجود دو کتابخانه عطاملک جوینی و کانون در محله نقاب است، که با توجه به جانمایی اشتباه کتابخانه عطاملک جوینی از دسترس عموم دور و کودکان پنج محله دیگر نقاب نیز به کانون دسترسی ندارند.  

ملایجردی اضافه کرد: کتابخانه به اصطلاح هیئت امنایی محله شمس اباد نیز به دلیل کمبود منابع مالی و عدم سرپرستی درست نیمه تعطیل می باشد. 

وی اضافه کرد: در سطح شهر نقاب هم هیچ دکه و باجه روزنانه فروشی و یا مرکز فرهنگی دیگر نیست،  کتابفروشی ها هم عملا لوازم التحریر فروشی هستند،  تنها دو کتابخانه مسروری درحکم اباد مرکز بحش عطاملک و کتابخانه انداده ازتوابع بخش مرکزی با مشکلات فراوان به کار خود ادامه می دهند، و در بقیه روستاها خبری از کتابخانه نیست.  

ملایجردی گفت:از فرماندار و شهردار انتظار می رود، قدمی در راه کتابخوان کردن مردم شهرستان جوین وشهر نقاب  بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.