اصفهان- رئیس جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت:با توجه به این که کرامت انسانی افراد نیز باید حفظ شود اقلام نو و کهنه از هم جدا می‌شوند، از مردم نیز می‌خواهیم اقلامی که می‌خواهند کمک کنند نو باشد.

مردم با اقلام نو به زلزله‌زدگان کمک کنند/ ارسال ۴۵ تن برنج و ۱۰۰۰ تخته چادر از اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، پیش از ظهر امروز سه کانتینر حاوی اقلام مورد نیاز مردم زلزله‌زده غرب کشور شامل پتو، چادر مسافرتی، آب معدنی، برنج و کنسروهای غذایی اهدایی از سوی مردم و شهروندان پرمهر اصفهانی به کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

محسن مؤمنی در حاشیه بارگیری این اقلام در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ۱۰۰۰ تخته چادر،  ۱۳ هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۳ هزار فانوس، ۴۱۶ شعله والور و ۲ هزار ست ظروف از هلال احمر استان اصفهان خواسته شده تا به مناطق زلزله‌زده ارسال شود که توانستیم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تخته پتو و ۳ هزار شعله فانوس را به مناطق ارسال کنیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر درگیر بارگیری والورها هستند، بیان کرد: تا کنون ۴۱۶ والور ارسال شده و تا سقف ۶ هزار والور نیز آمادگی داریم که از انبار شهرستان‌ها به مقصد کرمانشاه بارگیری شود، ۲ هزار و ۳۹ ست ظروف هم ارسال شده است.

رئیس جمعیت سازمان هلال احمر استان اصفهان با اشاره به کمک‌های فراوان مردمی در اهدای مواد غذایی، تصریح کرد: اقلامی که اعلام نیاز شده پتو، زیرانداز، کنسرو و آب معدنی است، خیلی از مردم با هماهنگی هلال احمر، پتو و آب معدنی ارسال کردند، خیلی از هم استانی‌ها با هماهنگی هلال احمر خودرو تهیه کرده و با خریداری اقلام مورد نیاز به سمت کرمانشاه روانه کردند.

وی با بیان این‌که اقلامی اهدایی مردم پس از بازبینی و بسته‌بندی برای مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود، تأکید کرد: با توجه به این‌که کرامت انسانی افراد نیز باید حفظ شود اقلام نو و کهنه از هم جدا می‌شوند، از مردم نیز می‌خواهیم اقلامی که می‌خواهند کمک کنند نو باشد.

مؤمنی با تشکر از خبرگزاری فارس برای پوشش خبری حرکت نوع دوستانه مردم استان اصفهان، تأکید کرد: اطلاع رسانی صحیح اگر انجام شود مردم نیز اعتماد می‌کنند و این محموله‌ای که از طرف مردم ارسال شد شامل بیش از ۳ هزار تخته پتو، لباس و ۴۵ تن برنج بود.

وی با بیان این‌که لحظه به لحظه به تعداد اقلام اهدایی مردم افزوده می‌شود، عنوان کرد: ازدحام زیادی از اقلام اهدایی در کرمانشاه وجود دارد و نیاز به یک هماهنگی وجود دارد تا این اقلام به تناسب و عدالت بین مردم پخش شود.

رئیس جمعیت هلال احمر استان اصفهان، در ادامه گفت: یک تیم ۳۵ نفره امدادی در همان ساعات اولیه به منطقه اعزام شد و یک تیم ۲۵ نفره دوم نیز طی روزهای بعد به منطقه اعزام شدند، معاون امداد سازمان هلال احمر استان اصفهان در منطقه ثلالث مستقر شده است.

وی در پایان گفت: مراحل آواربرداری تمام شده و در منطقه تحت پوشش اصفهان دیگر کسی زیر آوار نیست، اما یک سری اشکالات و مواردی است با توجه به این‌که منطقه ثلالث دورترین منطقه کرمانشاه است اقلام مورد نیاز سریع به دستشان برسد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.