معاون نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه هیچ بانکی در این کشور به دلیل نقض تحریم های ایران تحت پیگرد و تعقیب قرار ندارد، گفت: تنها سوالاتی در مورد فعالیت یکی از بانک ها در اینباره مطرح است.

هیچ بانکی در ترکیه به دلیل رابطه با ایران تحت پیگرد قرار ندارد

به گزارش قدس آنلاین،  «محمت شمشک» معاون نخست وزیر ترکیه طی سخنانی موضوع پیگرد قانونی برای آن دسته از بانک های این کشور که گفته می شود در معاملات مربوط به اعطای وام به ایران، تحریم های آمریکا علیه تهران را دور زده اند، را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، شمشک که این سخنان را در کنگره بازار سرمایه استانبول مطرح می کرد، گفت هیچ گونه بازجویی و پیگردی در خصوص هیچ یک از بانک ها در جریان نیست، به جز برخی سوالات که تنها در خصوص یکی از بانک های ترکیه در خصوص روابط مالی با ایران مطرح است.

وی گفت: هیچ گونه پیگرد قانونی در خصوص هیچ بانک وام دهنده ترکیه (به ایران) مطرح نیست. در حال حاضر برخی سوالات درباره تنها یک بانک ترکیه مطرح شده است. به جز این (یک بانک) هیچ گونه فرآیند بازپرسی در خصوص نظام بانکی ترکیه مطرح نیست.

لازم به ذکر است یکی از روزنامه های ترکیه در ماه اکتبر مدعی شده بود که ۶ بانک این کشور در معرض جریمه های احتمالی قرار دارند. این رسانه ترکیه که این موضوع را از قول یک مقام نظام بانکی ترکیه مطرح می کرد، دلیل اعمال جریمه های احتمالی را اقدام این بانک ها در دور زدن تحریم های ایران اعلام کرده بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.