کرمانشاه- فاز دوم بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام‌آباد غرب در کمتر از هشت ماه پس از افتتاح بر اثر وقوع زلزله آسیب فراوان دید.

بیمارستان اسلام آباد غرب زخمی از کوتاهی پیمانکار

قدس آنلاین-گروه استان ها: زلزله یکشنبه شب به‌دلیل فاصله این شهر تا کانون وقوع زلزله یعنی شهر ازگله شدت بیشتری داشت که در مناطق شهری سبب مجروح شدن و در مناطق روستایی فوت ساکنان این شهرستان را به‌دنبال داشت.

در دقایق اولیه پس از وقوع زلزله بسیاری از مجروحان به بیمارستان اسلام‌آباد غرب مراجعه کردند ولی این بیمارستان بر اثر زلزله دچار خسارت بسیاری شده بود و دیوارهای بیرون بیمارستان فروریخته بود و احتمال ریزش ساختمان در پس‌لرزه‌ها نیز وجود داشت.

با تخریب بیمارستان تازه‌ساز اسلام‌آباد غرب بخش اورژانس ساختمان قدیمی بیمارستان مجروحان را پذیرش کرد که پس از مدت کوتاهی ظرفیت این بخش تکمیل شد و مجروحان زلزله در حیاط بیمارستان پذیرش شدند.

بیمارستانی که مجروح شد

باید یادآوری کرد که بیمارستان اسلام‌آباد غرب اواخر فروردین ماه امسال توسط وزیر بهداشت و در روزهای نزدیک به انتخابات افتتاح شد که در آن هنگام شائبه‌های تبلیغاتی و افتتاح زودهنگام این بیمارستان به ذهن می‌رسید.

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی نیز فردای وقوع زلزله در سخنانی گفت که صدها مصدوم زلزله در حیاط این بیمارستان پذیرش شدند و پرسنل خدوم بیمارستان مجبور شدند ١٢٤ تخت بیمارستان جدید را با بیمارانش در سرمای بیرون مداوا کنند.

بنا بر دستور دادستان اسلام آبادغرب، پیمانکار بیمارستان جدید این شهر که در زلزله تخریب شده است بازداشت شدحشمت‌الله فلاحت‌پیشه افزود  تاسف‌آور اینکه بیمارستان کهنه شهر با ٣ سال قدمت آسیب جدی ندید ولی چندین نفر قربانی خیانتی شدند که فقط وقتی افشا می‌شود که خانواده‌ها را داغدار کرده است و اگر بیمارستان اسلام‌آباد غرب ویران نمی‌شد، آمار تلفات بسیار کمتر بود.

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های خود با وزیر راه و شهرسازی و وزیر بهداشت اظهار داشت: در پی گفت‌وگوهایی که با آقایان آخوندی و قاضی‌زاده هاشمی داشتم، قرار شده است که تیم متخصص فنی به بررسی این بیمارستان بپردازند. 

فلاحت‌پیشه ادامه داد: عزم و تلاش وزارت راه و وزارت بهدشات این است که براساس بررسی‌های این تیم متخصص، بیمارستان تخریب شده اسلام‌آباد غرب براساس اصول صحیح فنی و مهندسی و پدافند غیرعامل مورد ساخت و نوسازی قرار بگیرد

پیمانکار بازداشت شد

در همین رابطه بنا بر دستور دادستان اسلام آبادغرب، پیمانکار بیمارستان جدید این شهر که در زلزله تخریب شده است بازداشت شد.

وزیر بهداشت نیز پیشتر اعلام کرد که برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستان‌ها اقامه دعوی میکنیم.

خسارت ۲۰۰ میلیاردی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  درهمین راستا از آسیب دو بیمارستان سرپل‌ ذهاب و فاز توسعه بیمارستان اسلام آبادغرب در زلزله اخیر خبر داد.

قباد محمدی اظهار کرد: متاسفانه به دنبال زلزله اخیر دو بیمارستان سرپل ذهاب و فاز توسعه بیمارستان اسلام آبادغرب آسیب جدی دیدند.

وی افزود: بیمارستان ۹۶ تختخوابی سرپل ذهاب به لحاظ ظاهری ۳۰ درصد آسیب دیده، اما از آنجا که سازه ساختمان دچار آسیب شده قابل استفاده نیست.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه در این زلزله فاز توسعه ۱۲۰ تختخوابی بیمارستان اسلام آبادغرب نیز که امسال به بهره برداری رسیده دچار آسیب شده است، بطوری‌که فعلا قابل استفاده نیست و سازه آن خسارت دیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه در مراجع قضایی طرح شکایت کرده است، گفت: جای تاسف است که بیمارستان تازه تاسیس که باید امن ترین جای یک شهر باشد، پیش از همه ساختمان‌های شهر در زلزله دچار آسیب شود و به همین علت از پیمانکار پروژه شکایت کردیم.

محمدی همچنین با اشاره به آسیب مراکز بهداشتی در سه شهرستان سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و اسلام آبادغرب گفت: خوابگاه‌های دانشگاه نیز در کرمانشاه دچار خسارت جزیی شدند.

وی برآورد ریالی خسارات وارد شده به بخش های درمان استان را ۲۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عمده این مبلغ مربوط به خسارت دو بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.