رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در ساخت موزه دفاع مقدس شهر قم تأکید کرد و گفت: ساخت این موزه برای بازدید زائرانی که به قم سفر می‌کنند ضروری است.

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است، صبح پنج‌شنبه در دیدار با سرهنگ حسینی مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: ساخت موضوع دفاع مقدس در شهر قم کار خوب و لازمی است و باید در تکمیل این پروژه تسریع شود تا زائرانی که به این شهر سفر می‌کنند بتوانند از این موزه بازدید کنند البته این پروژه می‌تواند پیوست تجاری نیز داشته باشد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه سرهنگ حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گزارشی از عملکرد سازمان متبوعش و پروژه ساخت موضوع دفاع مقدس قم به رئیس مجلس ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار با حجت الاسلام حسین‌زاده رئیس قرارگاه اربعین شهر قم و اعضای این قرارگاه گفت: موضوع اربعین، تبدیل به یک نماد قدرتمند برای مسلمانان شده و همراه با تأثیرات دینی و معنوی، این حرکت چشم‌های مردم جهان را به خود جذب کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات مراسم اربعین حسینی(ع) مردمی بودن آن است، گفت: پذیرایی از زائرین اربعین حسینی(ع) کار ارزشمند و خوبی است و مساعدت‌های لازم در این راستا برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است حجت الاسلام مهدی حسین‌زاده رئیس قرارگاه اربعین استان قم گزارشی از اقدامات این قرارگاه در خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی(ع) به رئیس مجلس ارائه کرد.

تأکید بر توسعه ورزش همگانی در کشور

رئیس مجلس شورای همچنین در جریان سفر به استان قم، در دیدار با حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم و رؤسای هیات‌های ورزشی این استان بر لزوم توسعه ورزش همگانی در کشور تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در ورزش استفاده شود و در این راستا در جاهایی که مقررات اجازه داده پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

لاریجانی در این جلسه با تأکید بر لزوم هم افزایی بیشتر اداره کل ورزش و جوانان استان قم و شهرداری قم افزود: برای رفع مسائل مربوط به تیم فوتبال صبای قم باید تدابیری اتخاذ شود که این تیم پشتوانه مالی مستمر داشته باشد.

گفتنی است حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در این جلسه گزارشی از عملکرد این اداره کل به رئیس مجلس ارائه و از حمایت‌های دکتر لاریجانی در خصوص توسعه ورزش قدردانی کرد.

بسیج جریان مردمی و ولایی است

نماینده مردم قم در خانه ملت همچنین در دیدار با رئیس سازمان بسیج حقوقدان‌های کشور اظهار داشت: بسیج جریان مردمی، صادق و ولایی است و می‌تواند خوداتکا باشد.

وی ادامه داد: باید متناسب با نیازها اولویت‌بندی انجام شود، از ظرفیت های تخصصی باید برای رفع مسائل و گره‌ها بهره برد و از ظرفیت نخبگان در سراسر کشور استفاده کرد.

لاریجانی با بیان اینکه در زمینه جرم‌زدایی باید تدابیر مؤثر اتخاذ شود، گفت: حجم پرونده‌های قضایی بالا است. البته این مسائل به این معنی نیست که از جرم باید گذشت، بلکه باید روش‌ها تغییر کند.

وی افزود: برای رفع چالش‌ها باید تدابیری اتخاذ شود و تلاش شود وضعیت اقتصادی مردم خوب شود؛ در این راستا باید دولت کوچک شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از مشکلات کشور ناشی از نقص در اجرا است که البته تقویت قوانین نیز می‌تواند در رفع مشکلات اجرا تأثیرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.