قزوین_ امام جمعه شهر قزوین گفت: سهمی بزرگی از فتنه ۸۸ بردوش وهابیون امروزی در چهره اسلام است.

سهمی بزرگی از فتنه ۸۸ بردوش وهابیون امروزی در چهره اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی قابل در خطبه های نمازجمعه عبادی و سیاسی این هفته شهر قزوین در مسجدالنبی (ص) ضمن اشاره به رعایت تقوا اظهارداشت: تقوا بهترین پشتوانه ای است که می توانیم آن را ذخیره کنیم.

وی ضمن اشاره به رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) افزود: اگر پیامبر اعظم محمدمصطفی (ص) وجود نداشت، بشریت از قافله انسانی فاصله های زیادی داشت؛ امروز افراد غیر مسلمان نیز از سفره برکت، آداب و اخلاق انسانی این پیامبر بهره مند هستند.

امام جمعه موقت شهر قزوین با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) به مدت ۲۳ دوران نبوت پیامبر خود را گذراند و در حالی که ۴۰ سال قبل از بعثت نیز، خداوند این پیامبر را برای پذیرش مسوولیت بزرگ آماده کرده بود، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) بعد از ۱۳ تلاش، سختی های بسیاری را در مکه تحمل کردند که از جمله این سختی ها می توان به فوت ابوطالب و حضرت خدیجه اشاره کرد.

قابل در تبیین معنای تقوا عنوان کرد: تقوا به معنی تقویت جمعیت ایمانی است و اگر به دنبال قدم برداشتن در مسیر دین و تقوا هستیم باید رضایت الهی باشیم؛ از نظر قرآن کریم مسجد باید به دست انسان های پاک و مورد توجه خدا اداره شود و هر فردی که نیت انجام کار نیک و خیر را دارد باید آن را خالصانه انجام دهد تا اثرات خود را نشان دهد.

وی اضافه کرد: آیه ۱۰۷، ۱۰۸ و ۱۰۹ سوره توبه اشاره دارد که هدف از مسجدی که براساس کفر پایه گذاری شده، تفرقه بین مسلمانان و ضربه به آنها است و سفارش شده که در مسجدی که براساس تقوا بنیان شده است نماز اقاامه کنید.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: برخی افراد در پوشش دین در تلاش برای ایجاد تفرقه هستند و نقشه کشیده اند که تا امروز از این افراد آسیب کمی ندیده ایم؛ جاسوسانی که وهابیت و بهائیت را تأسیس کرد در قیافه یک مسلمان درآمد و تظاهر به اسلام کرد؛ وهابیت و بهائیت توسط جاسوسانی شکل گرفت که امروز ملعبه دست استکبار جهانی هستند.

قابل با بیان اینکه مرکز وهابیت امروز در اسرائیل است و البته در ایران نیز کسانی هستند که در فتنه ۸۸ سهمی بزرگی از فتنه بر دوش این وهابیان بود که اسناد وابستگی انها در کتابی چاپ شده است، عنوان کرد:  هنوز افرادی هستند که نسبت به لطمه زدن جمهوری اسلامی به کمک وهابیت نمی خواهند اعتراف کنند، یک روزی پرده ها کنار می رود چراکه خداوند آگاه بر همه چیز است. 

وی خاطرنشان کرد: مراقب باشیم دشمن از بستر مذهب علیه مذهب استفاده می کند که آیات سوره توحید مضمون این نکته است.

امام جمعه موقت شهر قزوین تشریح کرد: در تمام مقوله های باید از نیروی تفکر و فکر استفاده کنیم و از نظر امام مجتبی (ع) تفکر مادر تمام خیرات است؛ از راه تفکر می توانیم به خیر و سعادت دست یابیم.

قابل اظهار داشت: فرانسوی ها در کشتار مردم یمن گربه رقصانی می کنند؛ مسؤولان کشور از ژست ایران دوستی که رییس جمهور فرانسه در آمریکا گرفت و حرف آن رئیس جمهور را نادیده گرفتند و امروز این رئیس جمهور به منطقه خاورمیانه آمد و نسبت نامناسب به کشور ایران داد بی توجه بودند؛ یک نمونه این نسبت را می توان در نسبت دادن پرتاب موشک یمنی ها به ایران اشاره کرد.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهورفرانسه شما با اسکورت بر کاخ سفر کردی و چطور موشک را تشخیص دادی که برای ایران است؟ در این زمینه نیز مدعی شدند که باید موشک های ایران محدود شود که عربستانی و ها شیوخ آنها برای چنین موضوعی کف زدند.

امام جمعه موقت شهر قزوین یادآورشد: نمی توان به فرانسوی ها اعتماد کرد اما برخی از مسؤولان کشور از قیافه مهندسان ایرانی ها خوششان نمی آید چرا باید از ظرفیت های ایرانی استفاده نکرد و در فرودگاه های مشهد از ظرفیت های خارجی استفاده کرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.