بجستان_ امام جمعه بجستان با توجه به هفته وقف و اهمیت ان گفت: در بجستان به وقف توجه خوبی شده و می شود ولی لازم است نیت های وقف ساز ماندهی شده و با توجه به نیاز امروز جامعه برای کمک به مستنندان و محرومین وقف صورت بگیرد.

وقف در راستای کمک  به محرومین جهت دهی شود

به گزارش قدس انلاین، حسین وحیدی  امام جمعه بجستان در نماز جمعه امروز گفت: امام فرموند؛ تا بسیج هست دشمن هیچ گونه لطمه ای به انقلاب و نظام نخواهد توانست وارد کند و حضور بسیج در جنگ را همه دیدند و اگر در جنگ بسیج نمیبود سرنوشت جنگ تغییر میکرد، پس می توان گفت:که بسیج به مانند زرهی است بر تن این کشور که ان را در برابر تهاجمات دشمن نگه می دارد.

مام جمعه ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن  مجتبی (ع) اظهار داشت: پیامبر اسلام مهمترین دغدغه شان سرنوشت امتشان بود و این نگرانی را در اخرین لحظات عمر گرانبها از جبرئیل پرسیدند و از خداوند خواستند.

حجت الاسلام حسین وحیدی به امانات معرف پیامبر(ص) "کتاب و عترت" در بین امت خود تاکید کردندو افزود: دهه وقف از ایام پیش رو در هفته جاری است و مردم این منطقه به لطف الهی نسبت به اکثر شهرستان ها در راستای وقف تلاش کرده اند وپیش قدم هستند و آنچه که در این میان مشکل است و نیاز به توجه بیشتر مسئولان اوقاف و مردم دارد نحوه و مسیر وقف کردن است.


وی ادامه داد: اصل وقف در بجستان رایج است و در شیوه و روش، نیاز به کمک اداره اوقاف است تا مردم موقوفات خود را در راستای نیاز جامعه وقف کنند تا با این وقفیات در راستای امور خیریه قدمی برداشته شود و مشکلی از مشکلات جامعه حل شود و همچنین به نحوه نوشتن وقف نامه دقت داشته باشند  ناظر و ناظرین بعد از ناظر در کنار اوقاف مشخص شوند.

وی افزود: وقتی که وقفی صورت میگیرد و آن وقف دقیقی مشخص میشود که صرف فلان جا و فلان مورد شود و اینها باید دقت داشته باشند که شاید ان وقف شما روزی دیگر قابل اجرا نباشد پس دقت کنند و حتما با مشاورین اوقاف برای اجرای وقفیات مشورت کنند. و از  آن طرف اوقاف نیز وقفیات را به سمت نیاز های جامعه هدایت کنند.

امام جمعه بجستان ضمن اشاره به نقش آفرینی بسیج، سپاه و ارتش در خدمت رسانی به زلزله زده های استان کرمانشاه تصریح کرد: نباید دید مردم، به سمت کرمانشاه این گونه باشد که آنها گناه کار بودن و این  بلا عذاب الهی بود برای آنها، این یک فکر غلط است و حق قضاوت نداریم وظیفه ما کمک رسانی است، گاهی اوقات برخی از بلایا برای گناهکاران است، در احادیث آمده است که در جامعه ای که خمس و زکات پرداخت نشود، گرفتار زنا خواهد شد و جامعه ای که زنا کار باشد زلزله به سراغ آن خواهد آمد و این به آن معنا نیستکه هر جا زلزله بیاید پس زناکار هستند.

خطیب جمعه بجستان برخی از بلاها را فرصت دانست و ضمن اشاره به جنگ جهانی دوم  اذعان کرد: ژاپن در جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شد و امروز میبینیم که تکنولوژی این کشور جهان را تسخیر کرده  است، گاهی یک حادثه، جنگ، فشار اقتصادی و یا هر فشار و بلایی دیگر زمینه ای برای رشد جامعه است.

وحیدی در ادامه بیانات خود در خطبه های نماز جمعه این هفته یادی ازهمایش بزرگ پیاده روی اربعین کرد و این مراسم را مراسمی انسان ساز دانست و گفت: پیاده روی بزرگ اربعین دو مشکل بزرگ را حل میکند اولی خود خواهی مسلمانان، که همه چیز را برای خودشان میخواهند و دوم  تکبر است، این دو درسی که میشود از این مسیر گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.