دبیر علمی سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن گفت: سرطان یک مشکل و چالش بزرگ جهانی بوده و در کشور ما سومین علت مرگ و میر به شمار می‌رود.

"سرطان" سومین علت مرگ و میر در ایران است

به گزارش قدس آنلاین، مریم مقدم‌متین ظهر امورز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: برگزاری سه کارگاه آموزشی با عناوین شناسایی و جداسازی سلول‌های سرطانی در گردش خون، تشخیص سلولی و اخلاق در بیماری سرطان از برنامه‌های جانبی این سمپوزویم ۳ روزه بوده است.

وی افزود: سرطان یک مشکل و چالش بزرگ جهانی بوده است و در کشور ما سومین علت مرگ و میر به شمار می‌رود و می‌خواهیم با برگزاری سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن ضمن افزایش آگاه‌سازی‌ها و امید به زندگی شاهد کاهش تلفات و نگرانی‌ها بایم.

دبیر علمی سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این سمپوزیوم شناسایی و آشنایی با روش‌های تشخیص زود هنگام سرطان و یافتن استراتژی‌های پیشگیری با چشم‌انداز داشتن جامعه‌ای عاری از سرطان بوده است، خاطرنشان کرد: موضوعات مورد بحث در این رویداد علمی و پزشکی شامل پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، مدیریت و درمان هدفمند سرطان، تغذیه و مکمل‌های دارویی و نقش آن‌ها در پیشگیری از سرطان و مطالعات پایه و میان رشته‌ای سرطان بوده است که در ۲ قالب پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.

مقدم‌متین گفت: متقاضیان در رشته‌های علوم پایه و بالینی می‌توانند در بخش پوستر و سخنرانی حضور به‌عمل آورند و نظرات خود را در زمینه پیشگیری و درمان سرطان به اشتراک بگذارند تا بتوانیم در امر پیشگیری و درمان این بیماری گامی موثرتر و ثمربخش‌تر برداریم.

محمدرضا دارابی‌محبوب نیز در این نشست اظهار داشت: ضربه تلقین بیماری‌هایی همچون سرطان از خود بیماری بدتر و خطرناک‌تر است و خوشبختانه امروزه بیش از ۹۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و درمان هستند و مهمترین عامل در این امر روحیه بالای بیمار و همراهیان بوده است که امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اقدامات پیشگیرانه و شناسایی بیماری‌های مختلف همچون سرطان باید به موقع انجام شود تا در امر درمان و مبارزه با این بیماری نتایج مطلوبی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های مردم‌نهاد و NGOها در همه حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت بسیار نقش‌آفرین هستند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌‌گذاری خیران نیک‌اندیش در همه حوزه‌ها به‌ویژه دو حوزه آموزش و پرورش و بهداشت و سلامت بسیار حائز اهمیت است و این افراد پاداش ویژه‌ای در نزد ایزد منان دارند.

دارابی‌محبوب گفت: خوشبختانه مردم خراسان‌رضوی مردمی خیر و دلسوز هستند و نامشان به عنوان یکی از استان‌های شاخص کشور در این حوزه می‌درخشد و همیشه در کارهای خیر و خداپسندانه از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.