کرمانشاه- مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم مناطق زلزله زده تا اطلاع ثانویه از آبهای معدنی و سیار استفاده کنند.

زلزله‌زدگان تا اطلاع ثانوی آب لوله کشی را ننوشند

به گزارش قدس آنلاین، امیر کرمی در گفتگویی اظهار داشت: پس از وقوع زلزله منابع آبی مناطق مذکور کدر شده البته با همکاری ادارات خدمت رسان در بحث توزیع آب اقداماتی انجام شده است.

وی زباله را یکی از معضلات مناطق زلزله زده دانست و افزود: عدم دفع به موقع زباله و نحوه جمع آوری آن، وفور جوندگان و حیوانات ولگرد از نگرانی های موجود است.

کرمی با تاکید بر اینکه جمع آوری زباله به درستی انجام نشده گفت: دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت سازمانهای مردم نهاد به انجام این امر اقدام کردند.

وی با اشاره به به کارگیری نیروهای خدماتی زیادی از شهرداری تهران این تعداد را ناکافی خواند و افزود: شیوع بیماری های فصلی از دیگر نگرانی های ماست که ما با آموزشهای چهره به چهره سعی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها داشته ایم.

این مسئول خواستار حفر چاله هایی دورتادور چادرهای برپا شده جهت عدم نفوذ باران در داخل چادر شد و گفت: برای جلوگیری از ابتلا به شپش و گال برپایی حماهای صحرایی به تعداد حداقل دویست دوش الزامی است.

وی افزود: مردم برای دریافت پیامهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی می توانند به عضویت کانال تلگرامی آموزش زلزله درآیند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.