رئیس بخش آسیای وزارت خارجه چین اعلام کرد که نشست وزیران خارجه چین، افغانستان و پاکستان به هدف بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد به زودی در پکن برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست ۳ جانبه افغانستان، پاکستان و چین/ پکن از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «چن فنگ» رئیس بخش آسیای وزارت خارجه چین اظهار داشت پکن از بهبود روابط افغانستان و پاکستان حمایت می‌کند و پکن به زودی میزبان نشست وزیران خارجه چین، افغانستان و پاکستان خواهد بود.

وی افزود: چین از روند صلح به مالکیت و رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند و برای توسعه اقتصاد منطقه خواستار بهبود روابط کابل-اسلام‌آباد است.

این مقام ارشد وزارت خارجه چین اظهار داشت در راستای تلاش برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان، نشست‌هایی برای تبادل‌نظر بین خبرنگاران دو کشور نیز برگزار خواهد شد.

فنگ افزود وزیر خارجه چین پیش از این در دیدارش از اسلام‌آباد و کابل با مقامات افغان و پاکستانی درباره برگزاری نشست‌های سه‌جانبه به منظور افزایش همکاری‌های اقتصادی و بهبود روابط گفت‌وگو کرده است.

پیش از این مقامات افغان و پاکستانی در نشستی مشترک با مقامات چینی در پکن برای آغاز همکاری‌های استراتژیک در طرح «یک راه، یک جاده» اعلام آمادگی کرده بودند.

این در حالی است که پیش از این نیز نشست چهار جانبه‌‌ای بین مقامات افغان و مقامات پاکستانی با پادرمیانی چین و آمریکا در عمان برگزار شده بود.

اما «اکرم خپلواک» مشاور اشرف غنی در امور سیاسی تاکید کرده  بود تنها در صورتی دور بعدی نشست‌های چندجانبه با اسلام‌آباد برگزار خواهد شد که این کشور به تعهداتی که برای مبارزه با تروریسم در نشست عمان سپرده است تا سه ماه آینده عمل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.