یک روزنامه آلمانی از توافق اتحادیه اروپا برای کاهش کمک‌های مالی به ترکیه در بودجه سال آینده این اتحادیه خبر داد.

اتحادیه اروپا کمک‌های مالی به ترکیه را کاهش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپایی بعد از مذاکرات ۱۶ ساعته در شب شنبه روی بودجه ۱۴۴.۷ میلیارد یورویی برای سال ۲۰۱۸ توافق کردند. این بودجه حدود ۱۰ میلیارد یورو بیشتر از سال جاری است. بر اساس توافق انجام شده با این حال میزان کمک های اتحادیه اروپا به ترکیه بیش از ۱۰۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

در این میان بخصوص دولت آلمان به دلیل دستگیری اتباع خود در این کشور خواستار کاهش کمک های مالی به ترکیه بود.

"سیگفرید مورسن"، ازاعضای محافظه کار پارلمان اروپا در این باره اظهار داشته است که این اقدام اروپا یک پیغام واضح است مبنی بر اینکه هیچ گونه پرداخت بدون قید و شرطی برای کشورهایی وجود ندارد که استانداردهای دموکراتیک ما را نقض کرده و حقوق اساسی ما را جریحه دار می کنند.

سران کشورهای اروپایی در نشست اخیر خود در ماه اکتبر کاهش کمک های مالی به ترکیه به منظور آماده سازی این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا را درخواست کرده بودند. آن ها به این ترتیب به سرکوبگری های گسترده دولت ترکیه علیه مخالفان و معترضان و شرایط بد حقوق بشردر این کشور به ویژه بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه واکنش نشان دادند.

اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۵ مذاکرات عضویت ترکیه  در اتحادیه اروپا را در پیش گرفته است. این مذاکرات در حال حاضر به حال تعلیق درآمده است. اتحادیه اروپا کمک های مالی به منظور آماده سازی ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار داده بود. در مجموع قرار بود در دوره زمانی هفت ساله از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ حدود ۴.۴۵ میلیارد یورو به ترکیه در این راستا کمک مالی شود. به گزارش کمیسیون اروپایی تا به حال تنها حدود ۲۸۹ میلیون یورو در این راستا به ترکیه کمک مالی شده است.

توافق طرف های مذاکره کننده روی بودجه اروپایی باید توسط پارلمان اروپا و شورای اتحادیه اروپای تایید شود. برای این منظور ۱۴روز به این دو تشکل زمان داده شده است.

منبع: روزنامه "دی ولت" آلمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.