کیفیت نامناسب و EC بالای آب در شهرستان فراشبند سبب شده که برخی از مناطق و روستاهای آن با مشکل آب شرب روبه‌رو باشند.

کمبود و شوری آب در فراشبند و روستاهایش

به گزارش قدس آنلاین، نزدیک ۱۰ سال است که استان فارس دچار تنش آبی شده و ۱۹ شهر استان در مرز بحران  قرار گرفته اند و کیفیت آب نیز دچار مشکل است.

ایوب ملکوتی، معاون بهره‌برداری آبفای استان فارس، فراشبند را از شهرهای دارای تنش اعلام می کند که با وجود کارهایی که تاکنون انجام شده اما مشکل آب آن همچنان پابرجاست.

وی تملک چشمه را راهی می‌داند که می‌تواند مشکل آب این شهرستان را به طور کامل برطرف کند اما می افزاید: دولت باید اعتباری را برای این کار در نظر بگیرد.

روستای قنات باغ یکی از روستاهای این شهرستان فراشبند است که آب شور آن سبب شده مردم برای تامین آب شرب به دستگاه‌های آب شیرین‌کن رو  بیاوردند. حمزه عارفی، دهیار روستا می گوید: آب بی‌کیفیت سبب شده که بیشتر مردم آب شیرین‌کن نصب کنند اما باز هم کیفیت آب مطلوب نیست با این حال مردم به نوشیدن همان آب ناچار هستند.

سیدمحمودرضا علوی‌نژاد، رئیس آبفای روستایی فراشبند نیز اذعان می‌کند که نه تنها روستای قنات باغ بلکه این مشکل در سراسر شهرستان و همه روستاهای فراشبند وجود دارد.

علوی‌نژاد راهکار بی‌کیفیت بودن آب روستاهای فراشبند را نصب آب شیرین‌کن می‌داند و معتقد است که نصب آب شیرین‌کن‌های روستایی نیاز به اعتبار دارد و ورود بخش خصوصی در این زمینه راهگشا است.

آنگونه که علوی‌نژاد می‌گوید، از آب شیرین‌کن‌های معمولی از ۱۰۰ لیتر آب تنها ۶۰ لیتر تصفیه شده می‌توان بهره‌برداری کرد اما با نصب آب شیرین‌کن با فناوری نانو از ۱۰۰ لیتر آب، ۹۵ لیتر تصفیه شده به دست می‌آید.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.