بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تمامی طرح های مطالعاتی که مطرح می شود نباید تناقض و مغایرتی با طرح تفصیلی مطالعاتی شهر بجنورد داشته باشد.

طرح های مطالعاتی نباید در تناقض با طرح تفصیلی بجنورد باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا در تازه ترین نشست کارگروه امور زیربنایی استان اظهار داشت: تمامی طرح های توسعه و عمران ناحیه ای و آماده سازی توسعه های جدید در شهرها بایستی با تکیه بر طرح تفصیلی پیگیری شود.

طرح شناسایی و تهیه سند چارچوب برنامه ریزی محدوده ها و محلات نیازمند بازآفرینی شهر بجنورد با دیدگاه شهرنگر در این جلسه مطرح شد که علی نیا در این مورد خاطرنشان کرد: این طرح با تکیه بر توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی کاری مشترک عمرانی و اجتماعی است بنابراین برای استفاده مطلوب از طرح باید حوزه های شهری، عمرانی و اجتماعی گام به گام با یکدیگر پیش بروند.

وی ادامه داد: نیل به اهداف اجتماعی و فرهنگی در سایه ایجاد کالبدها و فضاهای فیزیکی در محله های سالم اجتماعی و فرهنگی همراه با تاکید بر سلامت و استحکام در شهرسازی در این طرح مورد تاکید است و طرح تفصیلی نیز به عنوان سند بالادستی مطرح است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر تسریع روند بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده نیز تاکید داشت و افزود: ۷۰ واحد مسکونی در منطقه ناظرآباد بجنورو در زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه متحمل خسارت شد که از محدوده حریم شهر خارج است.

علی نیا گفت: موضوع الحاق این محدوده به طرح تفصیلی بجنورد برای اخذ مجوزات لازم ساخت و ساز و تعمیر این واحدها و دریافت تسهیلات و امکانات ملزوم مطرح است که این روند نیز باید هر چه سریعتر پیگیری شو

وی بیان کرد: در بررسی طرح ها باید تمامی جوانب و ابعاد کار سنجیده شود تا در مرحله اجرا با مشکلات کمتری مواجه شویم و با ایجاد هم افزایی و همفکری به اهداف توسعه ای مورد نظر برسیم.

طرح امکان سنجی آماده سازی شهرک سلامت حمزانلو در بجنورد از دیگر مباحث این جلسه بود و خلاصه مطالعات طرح آماده سازی اراضی ۳۱۷ هکتاری حمزانلو توسط مشاور طرح ارائه شد و کلیات آن مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

این طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولتی پیگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.