بجنورد- فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از بازسازی روستای شیخ صله در غرب کشور توسط سپاه استان خبرداد.

بازسازی روستای شیخ صله کرمانشاه توسط سپاه جوادالائمه خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، سردار سید حسن مرتضوی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهارکرد: حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در روستای شیخ صله کرمانشاه واقع در نقطه صفر مرزی به طور کامل تخریب شده است، که از سوی سپاه در کشور بازسازی واحدهای مسکونی این روستا با جمعیت ۵۰۰ خانوار به خراسان شمالی واگذارشده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و محروم بودن این منطقه و مرزی بودن آن تلاش می شود تا بسیجیان و گروه های جهادی در کوتاهترین زمان ممکن شرایط را برای زندگی مجدد در این منطقه برای مردم فراهم کنند.

مرتضوی با بیان اینکه باید ۱۲ هزار واحد مسکونی در غرب کشور توسط سپاه احداث شود، افزود: سپاه با ظرفیت عظیم و نیروهای بسیجی خود نسبت به ساخت وساز در این مناطق اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرای یک هزار برنامه با ۷۵ عنوان در هفته بسیج، افزود: افتتاح نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، تجمع بزرگ بسیجیان در قالب شکوه مقاومت، همایش هزارنفری انقلابیون جوان از برنامه های هفته بسیج در استان است.

وی با اشاره به آغاز سراسری طرح گشت های محله، عنوان کرد: این طرح در راستای ایجاد و تامین امنیت در کنار نیروی انتظامی در سطح محلات استان اجرا خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به بهره برداری از ۱۵۰ پروژه مختلف در نقاط محروم استان همزمان با هفته بسیج، خاطرنشان کرد: برای اجرای این تعداد پروژه در سطح استان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبلر هزینه شده است.

مرتضوی یادآورشد: مهمترین پروژه ها شامل احداث و تکمیل ۱۸ باب مسجد، لایروبی قنوات، ساخت و تکمیل خانه عالم و محرومان، انبار دام و علوفه و ساخت حمام و سرویس بهداشتی در مناطق زلزله زده استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون سپاه جوادالائمه برای اجرای طرح و پروژه های مختلف در حوزه های گوناگون از جمله اقتصاذ مقاومتی ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است، گفت: در این راستا سپاه فعالیت خود را در پنج قطب اقتصادی استان در حوزه گیاهان دارویی، نوغان داری، زعفران و زنبور عسل تقسیم بندی کرده است.

وی یادآورشد: بسیج همه ظرفیت خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به کار می گیرد که در این راستا در مقابله با بزه های اجتماعی به کمک دولت آمده است.

مرتضوی ادامه داد: سپاه جوادالائمه استان با بهره گیری از همه ظرفیت خود در سطح استان به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی،  ۱۶ منطقه آلوده را شناسایی کرده که از مجموع این مناطق در هفت منطقه ورود پیدا می کند که تفاهم نامه های لازم با دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه برای اجرای فعالیت ها منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۳۵۰ هزار نفر در قالب های مختلف در بسیج عضویت دارند، افزود: نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند.

مرتضوی با بیان اینکه بسیج به عنوان سد محکمی در برابر خطرات احتمالی ایستاده است، گفت: بسیج اجازه نفوذ به نفوذی ها را نمی دهد و عناصر نفوذی را شناسایی و منهدم می کند.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر مردم دوستی و مردم نوازی است، یادآورشد: امروز در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی بسیج توانسته نقش خودش را به خوبی ایفا کند و تلاش می کند تا توانمندی خود را به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء دهد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه کارآمدی بسیج قابل انکار نیست، افزود: بسیج در هر صحنه و عرصه ای که به میدان بیاید تمام کننده کار خواهد بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.