یزد - رییس دانشگاه یزد گفت : در راستای گسترش همکاری های علمی بین المللی بین دانشگاه یزد و دانشگاه پسکارای ایتالیا تفاهم‌نامه همکاری امضاء شد .

دانشگاه یزد و دانشگاه پسکارای ایتالیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدصالح اولیاء با بیان این خبر اظهارداشت: در نشست مشترک همکاری‌های علمی دانشگاه یزد و دانشگاه پسکارای ایتالیا که روز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه سال جاری با حضور یک هیأت ۵ نفره متشکل از استادان و مسئولان دانشگاه پسکارا و رییس و جمعی از مسئولان دانشگاه یزد در این دانشگاه برگزار شد، تفاهم نامه همکاری علمی بین دو طرف به امضا رسید.

وی افزود: در این نشست با اشاره به عضویت دانشگاه یزد در کارگروه ملی همکاری‌های ایران و ایتالیا و سابقه همکاری‌های دانشگاه یزد با دانشگاه‌ها و شرکت‌های ایتالیایی از موضوعاتی نظیر توریسم، معماری و معدن به عنوان زمینه‌های مساعد همکاری نام برد.

اولیاء از تمایل دانشگاه یزد نسبت به تخصیص تعداد محدودی بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایتالیایی علاقه‌مند خبر داد.

در این نشست همچنین دکتر فرهاد نژادکورکی رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد با اشاره به حضور وزیر علوم کشور ایتالیا در نشست مشترک همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا که فروردین ماه سال جاری در تهران برگزار گردید، توضیحاتی در مورد تفاهم‌نامه‌های منعقده بین دانشگاه یزد و دانشگاه نیکولاکوزانو و دانشگاه ساپینزای ایتالیا ارائه نمود.

دکتر استفانو ترینکزه معاون فرهنگی رییس دانشگاه پسکارا با معرفی این دانشگاه و ابراز قدردانی از فعالیت‌ها و همکاری‌های رایزنی علمی و فرهنگی ایران در رم، به معرفی مباحث توریسم و توریسم فرهنگی به عنوان زمینه‌های مساعد همکاری پرداخت و از علاقه‌مندی دانشگاه پسکارا نسبت به همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه یزد در قالب برنامه‌های اتحادیه اروپا از جمله Erasmun plus، H۲۰۲۰ و ERC تاکید کرد.

در ادامه این نشست طرفین درخصوص موضوعاتی نظیر تغییر اقلیم، مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری، زلزله شناسی، مدیریت بحران های محیط زیستی و ارزیابی ریسک به عنوان پتانسیل‌های همکاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.