۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 574933

در حالی که واکنش‌ها به سخنان اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، و فضاسازی او در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره اینکه بیشتر خانه‌های تخریب‌شده در زلزله اخیر غرب کشور ساختمان‌های مسکن مهر بوده‌اند ادامه دارد، یک عضو فراکسیون امید دیروز از ارائه طرح تحقیق و تفحص از پروژه مسکن مهر به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.

پس‌لرزه‌های سیاسی‌کاری با رمز مسکن مهر در مجلس

قدس آنلاین- در حالی که واکنش‌ها به سخنان اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، و فضاسازی او در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره اینکه بیشتر خانه‌های تخریب‌شده در زلزله اخیر غرب کشور ساختمان‌های مسکن مهر بوده‌اند ادامه دارد، یک عضو فراکسیون امید دیروز از ارائه طرح تحقیق و تفحص از پروژه مسکن مهر به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.

اظهارات جهانگیری نخستین بار با واکنش وحید حقانیان، معاون پیگیری‌های ویژه دفتر مقام معظم رهبری، روبه‌رو شد. حقانیان ایجاد تشویش و نگرانی برای میلیون‌ها ساکن خانه‌های پروژه مسکن مهر را به باد انتقاد گرفت. او با اشاره به بازدیدش از پروژه‌های آسیب‌دیدة مسکن مهر و نظر هیئتی از مهندسان ناظر خبره که استحکام اسکلت این پروژهها را تأیید کرده بودند و نیز همسانی تخریب برخی پروژههای مسکن مهر با دیگر ابنیه، معاون اول رئیس‌جمهور را به سیاسی‌کاری متهم کرد.

دیروز هم نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات، در نطق میان‌دستور خود در مجلس گفت: ما به رفتار سیاسی و سخیف معاون اول رئیس‌جمهور که باعث تشویش ذهن مردم شد، اعتراض داریم. وی افزود: من امروز سؤالم این است که اگر طرح مسکن مهر و ساخت خانههای روستایی انجام نشده بود، میزان تلفات را چقدر اعلام می‌کردند؟

بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی دولت، در زلزله اخیر بیش از ۱۵ هزار خانه تخریب شده‌اند. این در حالی است که به گفته قاسم بی‌نیاز مدیرکل روابط عمومی وزارت مسکن و شهرسازی، شهرستان سرپل ذهاب ۲ پروژه ۵۷۶ و ۲۰۰ واحدی مسکن مهر دارد که پروژه ۲۰۰ واحدی حداقل آسیب را دیده و اسکلت پروژه ۵۷۶ واحدی سالم است اما قابل استفاده نیست.

مصطفی کواکبیان دیروز با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر با ۱۵ امضا به هیئت‌رئیسه داده شده است، اظهار داشت: بعد از وقوع زمینلرزه کرمانشاه سؤالاتی در افکار عمومی مطرح شد که نمایندگان بر آن شدند تا بدانند ساختمان‌های مسکن مهر تا چه میزان از استحکام، قدرت و قوت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه این بررسی‌ها صرفاً شامل مسکن مهر نشده و تمامی پروژه‌های مسکنِ احداثشده توسط وزارت راه از دولت نهم تاکنون را شامل میشود، عنوان کرد: در این تحقیق و تفحص به دنبال میزان هزینه‌کرد ساخت پروژه‌ها هستیم زیرا دستگیری یک پیمانکار در جریان احداث بیمارستان دردآور است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.