اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تا سال ۱۴۰۰ روند کاهش جمعیت در شهرهای استان اردبیل ادامه دارد.

روند کاهش جمعیت تا ۱۴۰۰ در اردبیل ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، داود شایقی در جلسه بررسی تدوین برنامه جامع جمعیتی در استان اردبیل گفت: براساس آخرین آمار سرشماری سال گذشته ما در بیشتر شهرستان‌های استان در مقایسه با یک دهه گذشته با کاهش جمعیت روبرو هستیم که به نظر می رسد این روند تا چهار سال آینده نیز همچنان ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ ساله ما بیشترین ترکیب جمعیتی را داریم به طوری که بیش از ۷۱ درصد جمعیت استان در این گروه سنی هستند در حالی که جمعیت یک تا ۱۴ ساله استان تنها ۲۲ درصد آمار جمعیتی استان را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین هرم سنی جمعیت استان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال است، گفت: تا سال ۱۴۰۰ این هرم جمعیتی به ۳۰ تا ۳۹ سال انتقال یافته و یک جمعیت میانسال و روبه سالخوردگی را در استان شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه یادآور شد: ویژگی های اقتصادی جمعیت که از مطالعات آمایش استخراج شده نشان می‌دهد بهره وری نیروی کار استان نصف میانگین کشوری و حدود ۵۲.۵ درصد و درآمد سرانه نیز بسیار کمتر از متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه نرخ اشتغال در استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است افزود: هر چند یک روند افزایشی را در نرخ اشتغال استان به نسبت گذشته شاهد هستیم اما همچنان در این حوزه پائین تر از میانگین کشوری قرار داریم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.