گرگان- رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: اپلیکیشن دولت همراه به زودی رونمایی می‌شود.

اپلیکیشن دولت همراه رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نصرالله جهانگرد عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان گلستان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده کار زیرساخت آی‌تی استان گلستان خیلی خوب است.

وی ادامه داد: سه شنبه با وزرا و معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داریم که بگوییم زیرساخت شبکه مبادله موبایلی برای کشور کامل شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در اغلب استان‌ها ظرفیت زیرساخت بسیار خوب است و حتی می‌توان بسیاری از پروژه‌ها را در استان‌ها پایلوت کرد که پس از موفقیت در سطح کشور اجرایی کنیم.

جهانگرد بیان کرد: استان گلستان در زیرساخت داده‌ای تمام اندام لازم را دارد و ما برای تکمیل پروژه دولت الکترونیک با جدیت کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مگر می‌شود نظام پرداخت الکترونیکی در کشور نباشد و شفاف‌سازی و مبارزه با قاچاق و فساد داشته باشیم، پس درگاه اصلی برخورد با بسیاری از تخلفات در گرو اجرای دولت الکترونیک است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: مدیران اجرایی در مواجهه با گره‌ها دنبال راه حل باشند و کار را متوقف نکنند.

جهانگرد گفت: برای حفظ امنیت ملی سه تراکنش پولی، احراز هویت و امکانات مکان محور ما را نباید دشمن ببیند و در بستر اینترنت قرار گیرد که در امکانات مکان‌محور ما دچار ضعف هستیم که باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل با سرعت برطرف شود.

وی تاکید کرد: نسخه موبایلی دولت الکترونیک راه‌اندازی شده که در قالب دولت همراه رونمایی و ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: پورتال استانی دولت الکترونیک نیز در آینده‌ای نزدیک در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد تا اطلاعات استانی در آن بارگذاری شده و مردم استفاده کنند.

جهانگرد بیان کرد: اخیرا یک مورد هک در سطح ملی داشتیم که متوجه شدیم سرویس اصلی کشوری هک‌نشده بلکه از سرور استانی اطلاعات جمع‌آوری و بهره‌برداری شد اما خوشبختانه به دلیل نوع داده استخراج‌شده به صورتی بود که نتوانستند بهره‌برداری کنند.

وی افزود: تمام استان‌ها و دستگاه‌ها موظف هستند برای تمامی دیتاهای بارگذاری شده روی سیستم تمهیدات امنیتی را داشته باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: مدیران به موضوع امنیت اطلاعات داده‌های الکترونیک با جدیت و حساسیت ورود کنند و این موضوع را جدی بگیرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.