چابهار- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: چابهار نقطه اتصال ۲ کانون جمعیتی کشورهای حاشیه اقیانوس هند و آسیای میانه و افغانستان با پوشش دهی بیش از ۲ میلیارد نفر است.

چابهار نقطه اتصال کشورهای حاشیه اقیانوس هند و آسیای میانه و افغانستان است

به گزارش قدس آنلاین عبدالرحیم کردی در نشست با رئیس و اعضای شورای راهبردی روابط خارجی در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران برای توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همجوار است و می تواند موجب توسعه محور شرق شود.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار اقدامات خوبی برای اشتغال و تولید انجام داده است به طوری که سال گذشته ۱۹۷ قرارداد تولیدی داشته ایم.

وی گفت: منطقه آزاد چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار و ۹ پیکره که در بیش از ۲۳ سال گذشته نقش مهمی در توسعه سیستان و بلوچستان داشته است از این پس نیز می تواند نقش ملی و بین المللی برای توسعه کشور ایفا کند.

وی ادامه داد: چابهار تنها گزینه اتصال افغانستان به آب های اقیانوسی و آزاد است و می تواند کالاهای آن کشور را به دنیا صادر کند و در واردات کالاهای افغانستان نقش داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این بندر با ۱۳۵ کیلومتر مرز خاکی و ۱۱۵ کیلومتر مرز دریایی، ظرفیت خوبی برای تجارت، ترانزیت، گردشگری و کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: چابهار ۱۰۰ هزار متر مکعب آب نیاز دارد که باید برنامه ریزی لازم برای تامین این آب از طریق اقیانوس انجام شود.

وی راه اندازی خط منظم کشتیرانی را خواستار شد و افزود: هم اینک به دلیل نبود خط مستقیم کشتیرانی حمل و نقل توسعه چندانی نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.