اهواز_ منطقه ای محروم که اهالی برای تردد به دزفول و مرکزبخش ساعت ها مسیر را طی می کنند.

«احمد فداله» منطقه ای فراتر از محرومیت و فقر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم دزفول در مجلس، احمدفداله ودره کائد با فاصله ۱۲۰ کیلومتر از دزفول جزومناطق صعب العبور و کوهستانی بخش شهیون  است.منطقه ای محروم که اهالی برای تردد به دزفول و مرکزبخش ساعت ها مسیر را طی می کنند.

در بدو  ورود به منطقه بدون شک با دیدن این همه محرومیت و مشکلات می توان رنج و سختی را از نگاه معصوم عشایر و روستائیان و فرزندان آنان دید .

از این رو درآخرین اقدام ارزشمندمسئولان شهرستان  وبویژه به دعوت نماینده مردم دزفول برای به تصویرکشیدن  محرومیت ها استاندار و برخی از مدیران کل ادارات همچون مخابرات کمیته امداد امورعشایر بنیاد مسکن و دانشگاه علوم پزشکی ازاین مناطق کم برخوردار آن هم برای اولین باربه صورت زمینی بازدیدکردند.

دراین بازدیددوروزه مسئولان ارشداستان  ضمن دیدار  با اهالی منطقه, از نزدیک در جریان مشکلات و محرومیت های این منطقه قرار گرفتند.

پاپی زاده درحاشیه این دیدارها به بزرگترین مشکل منطقه که نبود جاده است اشاره کرد و اظهارکرد: جاده صعب العبور احمد فداله و دره کاید یکی از جاده های کوهستانی سخت گذر است که فقط بایدبا خودروهای مخصوصی همچون شاسی بلند و نیسان در این مکانها تردد کرد و سالیان است که شاهد حوادث ناگواری در این مناطق محروم بخاطر نبود جاده بوده ایم .

وی بااشاره به صعب العبور بودن جاده گفت : در سال ۹۴ مجوز و اعتبار اولیه برای بهسازی و آسفالت ۵۰ کیلومتر ابتدایی جاده اخذ شده که تاکنون ۲۱ کیلومتر ابتدایی بهسازی و آسفالت شده و ۷ کیلومتر دیوارسیل بند و ۱۲ عدد پل لوله ای یک متری و ۱۳ عدد آب نما نصب شده است که با توجه به هزینه ۶ میلیارد و سیصد میلیون تومانی و صعب العبور بودن منطقه نیازبه افزایش اعتبار این پروژه است تا شاهد بروز حوادث و تلفات جانی نباشیم . 

نماینده مردم دزفول درادامه این بازدیدها در بین اهالی روستاهای منطقه ضمن بیان اقدامات انجام شده در جهت رفع محرومیت زدایی افزود: احمدفدالله و دره کاید محرومترین نقاط کشور از لحاظ امکانات ابتدایی زندگی در سالهای گذشته بودند و همچنان برخی از این مشکلات و امکانات برای رفع محرومیت برطرف نشده است ولی با تلاش و اقدامات جهادی با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال برق به این منطقه رسیده است .

پاپی زاده تصریح کرد: هیچکس تصور نمی کرد که با وجود این همه سختی راه کوهستانی و دشواری و دوری مسیر بتوان برق را به این منطقه رساند ولی با اقدام جهادی شرکت توزیع برق و پیگیری های مداوم برق به برخی از روستاها و دهستانهای منطقه رسیده وامروز بیش از۷۰ روستا و دهستان دارای برق و یا پنل خورشیدی جهت تامین برق مورد نیاز شده اند واز امروز باید برای برق دار کردن دیگر مناطق نیز و پشتیبانی از پنل های خورشیدی  و سرویس دهی به آنها شرکت برق نیز تدابیری اتخاذ نماید .

نماینده مردم دزفول در ادامه در جمع اهالی روستای دره چنار افزود : شاهد بودیم که سالهای گذشته بخاطر نبود امکانات اولیه ارتباطی همچون موبایل چه مشکلاتی در منطقه وجود داشت ولی امروزبا پیگیری و تلاش های صورت گرفته شاهد نصب ۲۸ دکل مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در آینده نزدیک در این منطقه خواهیم بود که تاکنون ۶ دکل نصب و سه سایت سالندکوه , فدالله عمران , گاگلینه به بهره برداری رسیده و ۴۰ روستا و دهستان را  پوشش می دهد وامیدوارم بزودی مابقی این دکل ها نیز نصب شوند تا شاهد ارتباط تلفنی کامل در منطقه باشیم .

عباس پاپی زاده در ادامه دیدارها در منطقه دره کاید و دربین مردم و عشایر منطقه افزود: در چند سال گذشته بخاطر نبود راه ارتباطی و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شاهد جان باختن عزیزانمان بودیم بطوریکه بسیاری از مادران باردار و بیماران و حادثه دیدگان در این منطقه بدلیل نبود امکانات اورژانسی جان خود را از دست می دادند ولی امروز با کمک و تدابیرخوب دانشگاه علوم پزشکی اورژانس هوایی راه افتاده و نیمی از مشکلات همچون انتقال بیمار به بیمارستان را برطرف می کند ولی هنوز منطقه از نداشتن امکانات بیشتر درمانی ثابت و سیار دررنج هستند که باید دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای رفع آنها اقدام وتلاش کند.

 پاپی زاده در ادامه این دیدار به خدمات ارزنده بسیج سازندگی و بنیاد برکت در امر  آب رسانی و احیا چشمه ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته خدمات خوبی توسط نیروهای بسیج سازندگی و بنیاد برکت   نیز صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر از حضور جهادی این عزیزان در این مناطق سخت گذر را دارد.

پاپی زاده با توجه به حضور استاندار در منطقه به مشکلات مدارس روستایی و عشایری اشاره کرد و در ادامه توسط کمیته امداد امکاناتی به این مدارس اهدا شد و توسط استاندار نیزجهت رفع محرومیت از مدارس اعتباراتی به آموزش و پرورش روستایی اختصاص داده شد.

استاندار خوزستان نیز در این سفر دو روزه کاری ضمن اشاره به محرومیت های این منطقه گفت: ما همیشه شنیدیم منطقه احمد فداالله و دره کاید محروم و صعب العبور است ولی هیچ وقت از نزدیک شاهد این همه سختی و محرومیت نبودیم . 

وی گفت: کشاورزی و دامپروری ظرفیت مهم این منطقه است که باید با آموزش وسرمایه گذاری توسعه یابد و جوانان این منطقه به عنوان قشر مولد مجبور به مهاجرت به حاشیه شهر نشوند و تلاش کنیم با کمک بانکها و اعتبارات دولت به متقاضیان از طریق بانک ها و کمیته امداد و اداره کل روستایی و امور عشایر وام خود اشتغالی به متقاضیان پرداخت کنیم  .

غلامرضاشریعتی در پایان گفت: مهمترین و بزرگترین مشکل این منطقه محروم جاده است که بزودی جلسه ای در استان با حضور پاپی زاده نماینده مردم دزفول تشکیل خواهد شد و تصمیمات لازم و برنامه ریزی شده ای اتخاذ و اقدامات اجرایی را آغاز و سعی میکنیم این مشکل تاحدامکان رفع شود .

از حاشیه های این سفر دو روزه مدیرانمی توان به این موارد اشاره دات که هئیت همراه بمحض ورود به منطقه بادیدن این همه محرومیت  تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات صورت دادند .

محرومیت های منطقه بعد از انجام این همه اقدامات گفته شده بحدی بود که دل هر بیننده ای را می رنجاند از این رو این  مشکلات و محرومیت ها باعث شد که نماینده  دزفول  و استاندار خوزستان بمحض رسیدن به اهواز بدون استراحت با وجود خستگی  با اولین پرواز در ساعت ۵ صبح به تهران رفته و با برگزاری جلسه ای  با مدیران سازمان برنامه و بودجه و برخی مدیران پیگیر رفع مشکلات و محرومیت های این مناطق محروم شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.