یزد - فرماندار یزد گفت: خیرین می توانند به عنوان کمک‌یار دولت در ارتقای سلامت بیماران خاص نقش بسزایی داشته باشند و باید از ظرفیت آنها در این زمینه استفاده شود.

خیرین می توانند کمک‌یار دولت در ارتقای سلامت بیماران خاص باشند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مصطفی سالاری پیش ازظهرچهارشنبه در جلسه کمیته بیماری های خاص شهرستان یزد اظهارداشت: کم تحرکی، تغذیه نامناسب و وجود اضطراب و استرس مهمترین عوامل شیوع بیماری‌ها هستند، و کمیته بیماریهای خاص شهرستان نیز به تبع استان تشکیل شده که امیدواریم با اتخاذ راهکارهای اجرایی و کاربردی بتوانیم در راستای رفع برخی از مشکلات افراد درگیر با بیماری های خاص گام برداریم.

وی با اشاره به اقدامات و سیاست های دولت در بحث حمایت از بیماران خاص افزود: طرح ها و برنامه های خوبی در بخشی از خدمات به افراد جامعه هدف اجرایی شده اما اعتبارات دولتی به تنهایی برای درمان این نوع بیماران کافی نیست و بدون شک باید زمینه را برای حضور سازمان های مردم نهاد و خیرین در این حوزه نیز بیش از پیش فراهم شود.

سالاریخاطر نشان ساخت:  بحث پیشگیری در موضوع بیماری های خاص مهم است و اصل پیشگیری در تمامی حوزه یک امر علمی و پذیرفته شده است و به طور قطع هزینه های آن از هزینه های درمان کمتر است.

فرمانداریزد تصریح کرد : باید سانس سالن های ورزشی و استخر ویژه بیماران خاص در سطح شهرستان به این بیماران اختصاص  داده شود  و برگزاری اردوهای تفریحی و رفاهی، کلاسهای ورزشی، اجرای برنامه های فرهنگی و ... برای بیماران خاص از راهکارهایی است که می تواند در افزایش روحیه و ایجاد انگیزه های لازم در آنها مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.