شهرکرد-رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری آنطور که باید برنامه های مربوط به هفته پژوهش را پوشش نمی دهند.

گلایه مسئولان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از صداو سیما

اسماعیل پیرعلی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: با توجه به اینکه توسعه زیربنایی هر کشوری به پژوهش و ایده های جدید وابسته است و زندگی امروز مردم مرهون فعالیت های نخبگان و پژوهشگران چه در مراکز دولتی و چه مراکز غیردولتی است و هفته پژوهش یک فرصت مناسب ایجاد می کند که از ایده های جدید و خلاقانه رونمایی شود به همین منظور در استان چهارمحال و بختیاری نیز هفته پژوهش با حضور ایده پردازان، نخبگان و شرکت های دانش بنیان برگزار می شود، بنابراین حمایت تمامی نهادهای ذیربط بویژه نهادهای اطلاع رسانی از مطبوعات، خبرگزاری ها و صدا و سیما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اینکه صدا و سیما یکی از نهادهای تاثیرگذار در همه شرایط و موقعیت ها است می طلبد که در این رویداد علمی و پژوهشی مهم حضور فعالی داشته باشد، اما متاسفانه صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری آنطور که باید این برنامه مهم را پوشش نمی دهند.

پیرعلی ادامه داد: دراین خصوص می توان به جلسه امروز که  نشست خبری در خصوص برگزاری هفته پژوهش بود اشاره کرد که صدا و سیما حضور نداشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد:بنابراین از صداو سیمای مرکز استان انتظار می رود که تنها به افتتاحیه و اختتامیه این هفته همانند سال های گذشته اکتفا نکند و در طول یک هفته برگزاری نمایشگاه اخبار را بطور مشروح پوشش دهد و تا حد امکان از ایده پردازان، نخبگان و محصولات فناورانه این نمایشگاه گزارشاتی را تهیه و به اطلاع مردم برساند تا با این اقدام انگیزه ای در افراد نخبه و خلاق  ایجاد و جامعه با فرهنگ پژوهش آشنایی بیشتری پیدا کند.

 شایان ذکر است، هفته پژوهش از روز شنبه ۴ آذرماه آغاز بکار می کند و تا دهم آذر ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.