سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: حمایت پکن از اسلام آباد در مسیر تکمیل کریدور اقتصادی چین و پاکستان همچنان ادامه خواهد یافت .

چین از تکمیل کریدور اقتصادی با پاکستان حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «لوکانگ» اظهار داشت: ما درباره تکمیل کریدور اقتصادی مشترکمان با پاکستان به این کشور اعتماد داریم، و پشتیبان تکمیل و بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی افزود: کشورهای خارجی نظیر هند نمی‌توانند با صرف هزینه، مانع تکمیل این پروژه شوند و ما اطمینان داریم با آغاز به کار این مسیر کشورهای منطقه نیز از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.

سخنان وی در حالی بیان می‌شود که هفته گذشته ژنرال محمود زبیر رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان اعلام کرد سازمان جاسوسی هند بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای ایجاد خطر و مزاحمت در مسیر کریدور اقتصادی چین و پاکستان هزینه کرده است.

سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان نیز با تایید سخنان ژنرال زبیر دستگیری کلبهوشن یادیو جاسوس هندی در منطقه بلوچستان که گذرگاه کریدور اقتصادی چین و پاکستان است،آن را دلیلی آشکار در مورد توطئه‌های هند دانستند.

لوکانگ در این خصوص تصریح کرد: ما گزارش سازمان‌های اطلاعاتی  پاکستان را دریافت کرده‌ایم و آن را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد، و اجازه نمی‌دهیم کشوری در مسیر این پروژه اخلال ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد دیگر کشورهای منطقه نیز با پی بردن به فواید فراوان این پروژه برای مشارکت به طور جدی اعلام آمادگی کنند.

این در حالی است که دولتمردان اسلام آباد از هند نیز دعوت کرده بودند تا در اجرای این پروژه مشارکت کند، این پیشنهاد که مورد استقبال چین نیز قرار گرفته بود، از سوی سران دهلی نو رد شد.

هند پروژه مشترک میان چین و پاکستان را زنگ خطری برای خود می‌داند و به کمک دولت ترامپ قصد دارد به پاکستان فشار وارد کرده و مانع تکمیل این پروژه شود.

منبع: داون نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.