گیلان- استاندار گیلان گفت: اگرچه شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات در استان در مقایسه با میانگین کشوری هستیم اما مرگ راکبان موتورسیکلت ها و عابران پیاده در گیلان، بالاتر از میانگین کشوری است.

مرگ راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده در گیلان بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری  ، مصطفی سالاری در همایش کودکان بی سرپرست سوانح رانندگی یادمان قربانیان سوانح و تصادف رانندگی در رشت افزود: بر اساس آمارهای جهانی و کشوری، حدود ۵۰ درصد از فوتی های ناشی از تصادفات، شامل غیرسرنشینان می شود اما در گیلان، این نرخ حدود ۶۰ درصد است.

وی با اشاره به کاهش آمار فوتی های ناشی از تصادفات در مقایسه سال ۹۰ با سال ۸۵ اظهار کرد: در این مدت در سطح کشوری، ۳۱ درصد و در استان گیلان ۳۸ درصد کاهش فوتی های ناشی از حوادث رانندگی داشتیم.

سالاری با بیان این که در این مدت گیلان هفت درصد بیشتر از سطح کشوری کاهش آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی داشته، افزود: کاهش آمار با اقدامات پیشگیرانه، ضوابط و مقررات و فرهنگ سازی در بخش های مختلف میسر شده است.

وی با اشاره به مجروحان تصادفات رانندگی و این که برخی از این افراد به دلیل قطع نخاع و مشکلات دیگر از چرخه زندگی عادی خارج می شوند، تصریح کرد: بنابراین فرهنگ سازی و آموزش در زمینه های مختلف برای پیشگیری از حوادث رانندگی اهمیت بسزایی دارد.

استاندار گیلان با یادآوری لزوم فرهنگ سازی درباره استفاده از کمربند ایمنی خاطر نشان کرد: بستن کمربند ایمنی در ماه های اول، کار سختی بود اما با فرهنگ سازی و تعریف ضوابط هایی، اکنون نهادینه شده است.

وی در ادامه سخنانش در یادمان قربانیان سوانح و تصادف رانندگی با بیان این که ۱۲۰ نقطه حادثه خیز در گیلان شناسایی شده ، اظهار کرد: از این تعداد ۹۷ نقطه توسط وزارت راه و سازمان حمل و نقل جاده ای مورد تایید قرار گرفته است.

استاندار گیلان بیان داشت: اگر چه نمی توانیم برای رفع همه نقاط حادثه خیز در مدت یک سال کاری انجام دهیم، اما بایستی برنامه ای میان مدت و بلند مدت در این باره داشته باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به آلام روحی خانواده هایی که عزیزشان دچار مرگ ناشی از تصادف رانندگی می شوند، ضروری است تا با اقدامات پیشگیرانه، گام های موثری برای نجات جان انسان ها با همکاری دستگاه های مربوطه برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.