گرگان- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناو موشک‌انداز «سپر» به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود.

ناو موشک‌انداز «سپر» به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دریادار حسین خانزادی صبح جمعه در جمع خبرنگاران گلستانی اظهار کرد: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و پنج کشوری که پیرامون این دریا هستند به دنبال برقراری امنیت جمعی هستند.

وی افزود: در حال حاضرهماهنگی هایی بین فرماندهان نیروهای دریایی این کشورها در حال انجام است که احتمالا نشست سوم آن اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و صحبت های بیشتری برای گفتگو و برقراری همکاری های بیشتر خواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در همین راستا نیروی دریایی پایگاه های خود را در قسمت جنوب دریای خزر برپا کرده است و آخرین پایگاهی که در این منطقه برپا می شود در امیرآباد است.

دریادار خانزادی ادامه داد: طی روزهای آینده ناو موشک اندازی به نام «سپر» به  نیروی دریایی ملحق می شود و امیدوارم با الحاق آن به این منطقه چیزی که تحت عنوان امنیت جمعی به دنبالش هستیم بیشتر محقق شود.

وی افزود: پایگاه های دریایی به تعداد لازم در کشور برقرار شده و هر کجا نیاز به امنیت دریایی باشد پایگاه جدید برقرار می شود.

خانزادی گفت: مهمترین برنامه ها برای نیروی دریایی برقراری امنیت در مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده و این به عنوان اصل نخست شناخته می شود.

وی ادامه داد: برقراری امنیت در دریاهای مجاور و دریاهای آزاد با همکاری کشورهای منطقه و تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور که در اقتصاد کشور موثر است، دیگر برنامه نیروی دریایی ارتش است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  اظهار کرد: موضوع تعیین حدود دریای خزر هنوز کامل مشخص نشده و توسط حقوقدانان در حال بررسی و انجام است و هر زمان که تعیین شد ما امنیت آن را تامین می کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از لحاظ تجهیزات در بحث نیروی دریایی وجود ندارد، افزود: برنامه های حوزه نیروی دریایی گستان توسط خود مسئولان استان تعیین می شود و آن چیزی که در تعهد نیروی دریایی است برقراری امنیت در دریا بوده که حتما انجام خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.