سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه امروز زمانی است که باید دعواهای سیاسی کنار گذاشته شود ، گفت: خدمت به مردم به عنوان یکی از ارکان نظام سرلوحه امور باشد.

دعوای سیاسی کنار گذاشته شود/ مردمی بودن مسئولان یکی از ارکان نظام

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه آذرماه۹۶، به میزبانی مصلای سمنان، ضمن اشاره به سفر اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرمانشاه و دیدار با مردم زلزله‌زده این استان، تأکید کرد: حضور معظم له پیام روشنی برای مسئولان داشت و آن این بود که باید از دعواهای سیاسی فاصله گرفت و به درد مردم توجه داشت.

وی افزود: حضور ایشان نه‌تنها التیام‌بخش زخم‌های مردم کرمانشاه بود بلکه درس بزرگی نیز به مسئولان داد تا بدانند باید تلاش خود را در راستای رسیدگی به مشکلات مردم حادثه‌دیده غرب کشور، افزون کنند.

مردم ایران اسلامی کرمانشاه را دوباره خواهند ساخت

امام‌جمعه سمنان، ضمن تقدیر از مردم و سپاه استان در راستای رسیدگی به مناطق زلزله‌زده، گفت: سپاه قائم آل محمد(عج) گزارش عملکردی را درباره زلزله کرمانشاه ارائه داد که طی آن هفت روستا که جمعیت آن‌ها روی‌هم بالغ‌بر دو هزار نفر می‌شود، قرار است باهمت بسیجیان سمنانی خدمات‌ عمرانی دریافت کنند که این امر قابل‌ستایش است.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: مردم تاکنون کمک‌های نقدی و غیر نقدی خوبی داشته‌اند که باید این کمک‌ها ادامه‌دار باشد تا بتوانیم نقشی را که مردم استان در جنگ تحمیلی و بزنگاه‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی داشتند، بار دیگر به منصه ظهور برسانیم.

وی افزود: ساخت و بازسازی شهرها به ارتش و روستاها به سپاه واگذارشده اما این بدان معنی نیست که کمک‌های مردمی قطع شود چراکه تا مدت‌ها آثار مخرب زلزله در غرب کشور وجود خواهد داشت و قطعاً مردم ایران اسلامی کرمانشاه را دوباره خواهند ساخت.

وعده سردار سلیمانی در کمتر از سه ماه عملیل شد

عضو خبرگان رهبری در دیگر بخش سخنان خود، ضمن اشاره به شکست داعش، گفت: این گروه تروریستی آمده بود تا ۳۰سال بماند اما در کمتر از چند سال طومار این لشگر کفر پیچیده شد و ما شاهد بودیم که وعده سردار سلیمانی مبنی بر نابودی داعش در کمتر از سه ماه عملی شد و این درس بزرگی برای مسئولان ماست که مانند این سردار دلیر ولایت به وعده‌هایشان عمل کنند.

آیت‌الله شاهچراغی به ویژگی‌های شخصیتی سرداران اسلام به‌خصوص قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: این افراد نمود بارز صرف فعل «خواستن توانستن است» هستند و باید در جامعه الگو باشند.

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان فرمودند، دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با اسلام با شکست داعش تمام نخواهد شد لذا باید هوشیار باشیم چراکه آمریکا دست از دشمنی خود برنمی‌دارد و خوشبختانه نهضت ما نیز همچنان ادامه دارد.

بسیجی بودن و بسیجی ماندن افتخار است

امام‌جمعه سمنان همچنین هفته بسیج را گرامی داشت و بیان کرد: بسیج یادآور مجاهدت‌های بزرگ‌مردان و شیر زنانی است که نامشان با تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی گره‌خورده است.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه فرهنگ بسیجی همانند خورشید در این کشور می‌درخشد، گفت: بسیجی بودن و بسیجی ماندن افتخاری است که برای ما در زندگی به یادگار می‌ماند لیکن باید در راستای ترویج تفکر بسیجی که امروز مانند خورشیدی نه‌تنها بر کشور ما بلکه در منطقه و جهان می‌تابد، تلاش کنیم.

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکیددارند، تفکر بسیجی که همانا تلاش مضاعف در راستای آرمان‌های انقلاب است باید سرلوحه امور قرار گیرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.