بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت: سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده غرب کشور موجب آرامش مردم زلزله‌زده شد و با تأکید به مسؤولین برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر، نشان دادند که جز به خدا و مردم نمی‌اندیشند.

استکبار عمر داعش را ۳۰ سال پیش‌بینی کرده بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیرجند اظهار داشت: در این دنیای محدود و پربلا در این دریای مواج زندگی، تنها کسانی می‌توانند با عزت و پاک زندگی کنند که اهل تقوا و ایمان باشند.

وی افزود: کسی که در مقام نظر و در مقام عمل عاشق و تسلیم خدا بوده و زندگی کرده در هر شرایطی ایمان خود را حفظ می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در این دنیای طوفانی به بیمه توحید و ایمان و تقوا نیاز داریم، تصریح کرد: در این دنیا در معرض خطرات متفاوتی هستیم که باید برای مصون ماندن از این خطرات باید براساس اصول الهی پیش برویم تا خداوند تمام مشکلات را در دنیا جبران کند.

*متولیان فضای مجازی در برابر مخاطرات آن مسؤول هستند

مختاری با بیان اینکه امروزه متولیان فضای مجازی در برابر مخاطرات آن مسؤول هستند، تصریح کرد: فضای مجازی مانند شمشیر دو لبه‌ای است که نباید تبدیل به فضای فتنه و مسمومیت برای فرزندان ما شود و مسؤولین در این زمینه باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات کشور از داخل است و وظیفه شناسی در جامعه باید تبدیل به فرهنگ شود، اضافه کرد: اگر همه عناصر جامعه وظایف خود را بشناسند و به آن عمل کنند چهره کشور دگرگون شده و تحریم‌ها بی‌اثر خواهد شد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب بین مردم زلزله‌زده غرب کشور تبیین کرد: مقام معظم رهبری که به دیدار مردم زلزله‌زده غرب کشور رفتند موجب آرامش مردم زلزله‌زده شد و با تأکید به مسؤولین برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر، نشان دادند که جز به خدا و مردم نمی‌اندیشند.

*بسیجی یعنی کسی که خود را وقف خدا کرده است

مختاری ادامه داد: همه مردم با الگو قرار دادن روحیه بسیجی ولایت باید این امر را در مملکت فراگیر کنند زیرا بسیجی یعنی کسی که خود را وقف خدا کرده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام هفته بسیج تصریح کرد: بسیج بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، امروز تبدیل به یک الگوی جهانی شده به طوری که کشورهای دیگر از بسیج الگوبرداری می‌کنند.

*اتحاد میان مسلمانان را مهم‌ترین عامل شکست حاکمیت داعش

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به شکست حاکمیت داعش در منطقه عنوان داشت: هوشیاری و بیداری ملت ایران و مدافعان حرم این پیروزی را به عمل آورد و پاکسازی سوریه و نابودی داعش موجب شیرین شدن کام ملت‌های منطقه شده و خشم دشمنان اسلام را به دنبال داشت.

مختاری اتحاد میان مسلمانان را مهم‌ترین عامل پیروزی دانست و عنوان کرد: فتوای هوشمندانه آیت‌الله سیستانی برای تشکیل حشد الشعبی در عراق و بسیج کردن حزب‌الله لبنان و از طرفی خدمت سرباز بزرگ ولایت، سردار حاج قاسم سلیمانی موجب پیروزی ملت اسلامی شد.

وی افزود: لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان و همه دوستداران اهل‌بیت(ع) زیر پرچم اسلام  جمع شده و مقتدرانه مقابل دشمن جنگیدند و در این راه جوانان غیوری مانند شهید حججی از جانشان گذشته و حماسه آفریدند که مظهر واقعی ایمان به خدا و اهل‌بیت(ع) هستند.

*خدمتی که آل‌سعود به استکبار کرده کسی در تاریخ انجام نداده است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه خدمتی که آل‌سعود به استکبار کرده است کسی در تاریخ انجام نداده، ابراز کرد: آن‌ها مردم دنیا را به اسلام بدبین کرده و با جنایات فجیع اسلام را آمریکایی و صهیونیستی جلوه دادند.

مختاری با اشاره به فرا رسیدن ایام هفته وحدت، تصریح کرد: امروزه برادران اهل سنت به خوبی فهمیدند که رژیم آل سعود با آنان دشمن بوده و ایران اسلامی تنها دوست واقعی مسلمانان است.

وی ادامه داد: در غزه و فلسطین که زیر فشار مستکبران بود ایران به داد مردم مظلوم رسید و همه باید با هم علیه آمریکا و کشورهای غرب متحد شویم و با انسجام، استکبار و رژیم صهیونیستی را ریشه‌کن کنیم.

*استکبار برای تداوم داعش ۳۰ سال را پیش‌بینی کرده بود

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اگر شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم نتیجه ظلم و ستم دولت این کشور است، عنوان کرد: آمریکا داعش را برای نابودی جمهوری اسلامی ایران ساخته بود و قطعا مذاکره نمی‌توانست داعش را از بین ببرد چرا که استکبار برای تداوم داعش ۳۰ سال را پیش‌بینی کرده بود اما آنچه که در ۴ سال ریشه این گروه تکفیری را کند، مقاومت بود.

مختاری عنوان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب آمریکا و دنیای استکبار غرب باید بفهمد که ملت ایران با اقتدار است و مستکبران آمریکا چاره‌ای ندارند به جز اینکه جمهوری اسلامی را به عنوان قدرت مقتدر منطقه‌ای بشناسند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.