امام جمعه تبریز گفت: پس از گذشت یک سال هنوز اعلام نشد که مقصران اصلی این حادثه چه کسانی بوده و تکلیف کسانی که در این رابطه کوتاهی کردند چه شد.

پس از گذشت یک سال هنوز مقصران حادثه قطار تبریز-مشهد معرفی نشدند

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با تبریک پیروزی مدافعان حرم عراق و سوریه و اعلام پایان عمر گروهک تروریستی داعش اظهار کرد: خوشبختانه پس از چندین سال استقامت و مقاومت مدافعان حرم اهل بیت(ع) به بار نشست و عمر گروهک تروریستی_تکفیری داعش در عراق و سوریه به پایان رسید.

وی افزود: بیش از ۴ سال از اعلام خلافت و جنایت در مناطق عراق و سوریه و خسارات سنگین به پیکره جهان اسلام نمی‌گذرد و این گروهک تمام پایگاه‌های شهری خود را از دست داده و  آخرین میخ‌ها بر تابوت این گروهک تکفیری_صهیونیستی زده شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه این پیروزی درخشان و بزرگ متعلق به دلاورمردان و مجاهدین از کشورهای ایران، عراق و سوریه و غیره است گفت: این رزمندگان دلیر اجازه ندادند توطئه صهیونیست‌ها به نتیجه برسد و از مدافعان حرم و خصوصا سرلشکر سلیمانی عزیز تشکر می‌کنیم که این پیروزی با لطف و یاری خداوند متعال، انسجام نیروهای مدافع حرم آل الله و با هدایت و فرماندهی بی نظیر امام خامنه‌ای عزیز به دست آمده است.

وی افزود: هر چند لازم است هوشیاری و آمادگی خود نسبت به توطئه‌های جدید را حفظ کنیم چرا که داعش یک ابزار برای مقابله با بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه است و دشمنان حتما ابزاهای دیگری در این باره استفاده خواهند کرد.

آل‌هاشم با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، خاطرنشان کرد: هفته بسیج هفته تجلیل از ایثار و فداکاری است. ایستادگی مردم ایران در برابر دشمنان، حکایت از وجود تفکر و عمل و حرکت بسیجی در اکثریت قاطع ملت است

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مهم ترین امتیاز بسیج پاسداری از هویت ملی و دینی و حضور در میدان‌های مورد نیاز ایران به‌ویژه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است ادامه داد: مهم ترین وظیفه بسیج، ترویج فضایل اخلاقی، استقرار معنویت در جامعه و راهنمایی نسل جوان به سوی حقیقت است و باید فرهنگ بسیجی را در جامعه جا بیندازیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بسیج به معنای پیشرو بودن در همه عرصه‌های اساسی زندگی و به صحنه و میدان آمدن است، تاکید کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس و پس از آن ثابت کرده است که نقش بسیار مهم و کارسازی در تحولات دارد و خلاصه اینکه ما نیازمند کمک بسیج هستیم.

وی یادآوری کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فتنه‌هایی همچون فتنه ۷۸ و ۸۸ اگر نیروی بسیج وجود نداشت، با مشکل مواجه بودیم اما خوشبختانه بسیج توانست حرکات دشمنان انقلاب و ایران و بیگانگان را خنثی کند.

آل‌هاشم با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: این واقعه دل همه ایرانیان را به درد آورد و حضور ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای عزیز در مناطق زلزله زده تا حدودی دل مصیبت‌زدگان این حادثه را آرام کرد، ضمن اینکه کمک‌های فراوانی از مردم تبریز و آذربایجان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

وی افزود: یکی از روستاهای تخریب شده این مناطق، برای بازسازی در اختیار برادران سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی قرار گرفته و حساب ویژه ای در این باره نیز افتتاح شده است.

امام جمعه تبریز خطاب به مسئولان یادآور شد: مسئولان ذی‌ربط در ارتباط با مقاوم‌سازی مدارس، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و حواشی شهر اقدامات جدی کنند و بنده هفته گذشته در بازدید از محله حاشیه شهر ایده لو به عینه دیدم اگر خدایی نکرده زلزله‌ای در تبریز رخ دهد معلوم نیست چه اندازه مشکل و تلفات خواهیم داشت.

وی با تشکر از از دست‌اندرکاران همایش علمی علامه جعفری و با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: علامه جعفری شخصیتی عارف، فیلسوف، ادیب، متکلم و یکی از چهره‌های ماندگار جهان اسلام و افتخارات آذربایجان است و امیدوارم اینگونه مراسمات برای سایر علما و دانشمندان در تبریز برگزار شود.

آل‌هاشم همچنین با تبریک ۷ آذر، روز نیروی دریایی ارتش گفت: به روح پرفتوح شهدای دریادل نیروی دریایی خصوصا شهدای ناوچه پیکان که حماسه‌ای بزرگ در وارد کردن ضربات غیرقابل جبران به پایانه‌های صدور نفت رژیم بعث عراق خلق کردند، درود و سلام می‌فرستیم.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالگرد حادثه قطار تبریز_مشهد، یادآور شد: بالاخره پس از گذشت یک سال هنوز اعلام نشد که مقصرین اصلی این حادثه چه کسانی بوده و تکلیف کسانی که در این رابطه کوتاهی کردند چه شد؟ نمایندگان مردم باید تا به نتیجه رسیدن نهایی این موضوع پیگیر آن باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.