گردهمایی ایران، روسیه و ترکیه در سوچی برای تدبیر مدیریت دوران پساداعش، محدود به دیگر گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه و حتی عراق باقی نخواهد ماند، هرچند ادامه همکاری این ائتلاف سه‌گانه تا پایان کار همه گروه‌های تروریستی در سوریه و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای بحران این کشور، اولویت آن است.

مقابله با تروریسم محدود به سوریه نمی‌ماند

قدس آنلاین- گردهمایی ایران، روسیه و ترکیه در سوچی برای تدبیر مدیریت دوران پساداعش، محدود به دیگر گروههای تروریستی حاضر در سوریه و حتی عراق باقی نخواهد ماند، هرچند ادامه همکاری این ائتلاف سهگانه تا پایان کار همه گروههای تروریستی در سوریه و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای بحران این کشور، اولویت آن است.

با وجود سقوط حکومت خودخوانده داعش در سوریه و عراق، این یک واقعیت غیرقابل انکار است که تفکر حاکم بر این گروه ترویستی و گروههایی از این‌دست همچون جبهه النصره، جیش‌الاسلام و جبهه اسلامی آزادی‌بخش سوریه تا زمانی‌که جریان مبلغ سلفیت در منطقه فعالانه به ترویج و حمایت از آن ادامه میدهد از بین نخواهد رفت و به‌دنبال پایگاههای جدید برای پیشبرد اهداف به‌وجودآورندگانش خواهد بود.

با همین نگاه اکنون توجه مقامات سیاسی مثلث حامی سوریه به کانون‌های مستعد بحران در نقاط دیگر منطقه نیز معطوف شده است.

حسن قشقاوی، معاون وزیر امورخارجه کشورمان با همین رویکرد گفت: شاید ازلحاظ نظامی، سیطره گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پایان یافته باشد، اما تفکرات و فرهنگ داعشی هرلحظه امکان دارد در بستری دیگر گسترش یابد و باید با رایزنی، این تفکر افراطی را به‌طور کلی از بین برد.

سرلشکر باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور نیز پس از رایزنیهای سیاسی سه‌جانبه در سوچی، در پیامی به رهبر معظم انقلاب از آمادگی نیروهای مسلح کشور برای جلوگیری از فتنههای مشابه داعش در منطقه سخن گفت.

افغانستان کانون دوم رایزنیها علیه تروریسم

تماس تلفنی حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان بلافاصله پس از اجلاس سوچی با همتای افغانستانی خود، اشرف غنی و تأکید او در رایزنی با رئیس جمهور افغانستان بر ضرورت هوشمندی دولت‌ها و ملت‌های منطقه دربرابر توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمنان و همکاری کشورهای منطقه با هم، بیان‌گر آن است که محور منطقهای مبارزه با تروریسم به‌دنبال بسط مبارزه خود و مقابلهای فراگیر با کانونهای مستعد انتقال تروریستهاست.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.