بجنورد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: باید بتوانیم با بسیج شدن دانش آموزان، خراسان شمالی را به استان کارآفرینی تبدیل کنیم.

خراسان شمالی را به استان کارآفرینی تبدیل کنیم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ حسن نوری در نشست هم‌اندیشی دانش آموزان کارآفرین و خلاق استان که با استاندار خراسان شمالی که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی برگزار شده بود با اشاره ضرورت ارائه آموزش‌های کارآفرینی به افراد جامعه از سنین پایین اظهار داشت: قصد داریم با همکاری آموزش‌وپرورش از هر مدرسه یک سفیر کارآفرینی انتخاب کنیم.

وی افزود: هدف از این اقدام، ایجاد گفتمان کارآفرینی دانش‌آموزی در بستر مدرسه و آموزش و همچنین ایجاد کانون کارآفرینان دانش‌آموزی فعال در سطح روستاها، بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها است که البته در این مسیر نیازمند حمایت‌های استاندار هستیم.

نوری همچنین به برگزاری نخستین بازارچه کارآفرینی دانش آموزان با همکاری این اداره کل و همچنین آموزش‌ و پرورش استان اشاره کرد و گفت: این بازارچه برای نخستین بار به مدت دو روز در استان به راه افتاد و ۸۰ نماینده از مدارس چهار شهرستان استان در آن حضور داشتند که کار داوری نیز انجام شده و ۲۰ غرفه برتر این نمایشگاه تقدیر می‌شوند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه بر مهارت افزایی دانش آموزان تاکید ویژه کرد و افزود: در این مسیر و در راستای ارتقاء سطح علم دانش آموزان از پژوهش‌های دانش‌آموزی حمایت می‌کنیم.

محمدرضا صالحی با بیان اینکه مهارت‌آموزی در مدارس باید ترویج شود گفت: سفر پروفسور سمیعی سبب شناخته شدن خراسان شمالی در دنیا شد. هریک از شما نیز می‌توانید همانند پروفسور سمیعی در مجامع بین‌المللی بدرخشید و نام استانتان را بر سر زبان‌ها بیاورید.

گفتنی است در ادامه این مراسم به‌رسم یادبود لوح سپاسی از طرف دانش آموزان به استاندار خراسان شمالی اهدا شد. در پایان نیز غرفه داران ۲۰ غرفه برتر نخستین بازارچه کارآفرینی دانش آموزان استان موردتقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.