ایلام- کارآفرین ایلامی گفت: با تولید و اشتغال پایدار و با بهره گیری از امکانات و تجهیزات مناسب می توان زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را به خوبی فراهم ساخت.

تولید و اشتغال پایدار زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است

علی نقی عزیزی روز شنبه در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران بسیج رسانه ایلام از طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی اجرایی در استان، در گفت و گو با قدس آنلاین، با بیان اینکه با بهره گیری از تسهیلات بسیج سازندگی و آورده شخصی، یک کارگاه تهیه، بسته بندی و توزیع انواع سبزیجات در ایلام را راه اندازی کرده است، اظهارداشت: در این کارگاه بیش از ۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این طرح از طریق بسیج ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت داشته است، افزود: در این کارگاه با استفاده از بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات و در فضای کاملاً بهداشتی، انواع سبزی ها پس از شستشو و خرد کردن، در بسته ها و اوزان مختلف و بنابر نیاز بازار مصرف بسته بندی می شوند.

این کارآفرین ایلامی با بیان اینکه بیشتر ادارات، صنایع، دانشگاه ها، هتل ها و کارگاه های مختلف در سطح استان؛ مشتری سبزیجات بسته بندی شده این کارگاه هستند، بیان داشت: بنابر درخواست و نیاز سوپرمارکت های سطح استان، سبزیجات مورد نیاز در اختیار آنان قرار می گیرد تا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

علی نقی عزیزی با اشاره به اینکه روزانه قریب ۴۰۰ کیلوگرم سبزی در این کارگاه بصورت کاملاً بهداشتی بسته بندی می شود، یادآور شد: در تلاش هستیم که این طرح را توسعه و زمینه اشتغالزایی تعدادی از افراد جویای کار را فراهم کنیم.

گفتنی است در جریان بازدید خبرنگاران بسیج رسانه استان ایلام از طرح پرورش بلدرچین گوشتی و تخم گذار ۱۰ هزار قطعه ای «آوا» بازدید کردند، برای این طرح بیش از ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بسیج سازندگی اختصاص یافته و طرح در حال توسعه است.

بنا به گفته مسئولان بسیج سازندگی استان از سال ۹۵ تا کنون، ۳۰ میلیارد ریال به بیش از ۲۵۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی و ۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی در قالب پرورش قارچ، زنبور، بلدرچین، مرغ بومی، دام سبک، پرورش ماکیان، فراوری لبنیات، فراوری ترشیجات، قالیبافی، کلوچه محلی بژی برساق و ... به متقاضیان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.