دبیرکل جمعیت هلال احمر به تشریح توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته تا پایان هفته در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه پرداخت.

جزئیات توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته در مناطق زلزله‌زده

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی محمدیون با حضور در مناطق زلزله زده غرب کشور با اشاره به روند امدادرسانی در روزهای گذشته، اظهار کرد: استقرار و اسکان موقت آسیب‌دیدگان به صورت ۱۰۰ درصدی به همت هلال احمر انجام شده است.

وی افزود: در مرحله نخست با توزیع چادر، پتو، زیراندار و موکت اسکان موقت آسیب‌دیدگان را فراهم کردیم و در مرحله بعد توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته است که این کار نیز در اکثر نقاط انجام شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه توزیع اقلام یک ماهه در مرحله سوم خدمت‌رسانی هلال احمر قرار دارد، اظهار کرد: این اقلام نیز در برخی مناطق از جمله قصر شیرین و دالاهو انجام شده و تا پایان هفته برای تمامی مناطق آسیب دیده از زلزله توزیع اقلام ۷۲ ساعته نهایی شود.

وی بیان کرد: از نظر ما چادر اسکان نیست و فقط یک مُسَکن در شرایط فعلی است و باید گفت جمعیت هلال احمر بر حسب وظیفه خود که اسکان موقت است؛ توزیع چادر را در دستور کار قرار می‌دهد.

محمدیون با بیان اینکه مسئولان عالی کشور باید به منظور اسکان ثابت زلزله‌زدگان در بلندمدت و استقرار کانکس، اقداماتی را انجام دهند، گفت: ما نیز در جمعیت هلال احمر فارغ از همه مسائل به عنوان یک هدف که تسکین دردهای آسیب‌دیدگان است، وظایف خود را انجام داده و بدون هیچ تبیعضی تمام امکانات خود را بسیج کرده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش امدادگران استانهای مختلف تصریح کرد: قضاوت در این خصوص را باید دیگران انجام دهند، اما باید گفت که ما آنچه در توان داشتیم را به میدان آوردیم و تقدیم این مردم کردیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ما هیچ غفلت و کمبودی را در این حوزه نداشتیم، اظهار کرد: شرایطی در روزهای اول حاکم بود که موجب شد ما ماموریت‌مان را به نحو مورد انتظامان انجام ندهیم در حالیکه تمام تمهیدات را فراهم کرده بودیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.