شهرکرد-رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: با ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان زمینه بسیار مناسبی برای رشد و شکوفایی پژوهشگران و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده است.

شرکت های دانش بنیان مرکزی برای رشد پژوهشگران دانشگاهی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،اسماعیل پیرعلی روز شنبه در آئین افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش گفت: در دانشگاه های کارآفرین مقدمه های جدید تعریف شده و از حوزه آموزش به سمت پژوهش در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد افزود: شرکت های دانش بنیان و مراکز شتاب دهنده در دانشگاه ها شکل گرفته و تا کنون بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از یک هزار و ۴۰۰ شرکت در پارک های علم و فناوری مستقر هستند و تا کنون بیش از ۸ هزار نفر از دانشگاهیان و پژوهشگران در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.

پیرعلی خاطر نشان کرد: این ظرفیت علمی در استان چهارمحال و بختیاری نیز ایجاد شده و تا کنون حدود ۱۲۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان جذب شده و موجب ایجاد اشتغال حدود ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم از فارغ التحصیلان دانشگاهی شده است که گردش مالی این شرکت هادر سال بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود:با ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان زمینه بسیار مناسبی برای رشد و شکوفایی پژوهشگران و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: توسعه مبتنی بر دانایی و پژوهش در کشورهای پیشرفته اتفاق افتاده که موجب توسعه چشم گیر در این کشور ها شده است که در کشور ما نیز در حال نهادینه و اجرایی شدن است.

وی خاطر نشان کرد: قراردادهایی با شرکت های پتروشیمی منعقد شده و تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال از سوی شرکت های دانش بنیان با شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی منعقد شده است.

پیرعلی به ظرفیت های بالای شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود:در حوزه آی تی ظرفیت های بسیار بالایی در شرکت های دانش بنیان وجود دارد که این شرکت ها آمادگی دارند به شهرداری ها و سایر ارگان های مرتبط خدمات لازم را ارائه دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: از مجموع غرفه های  نمایشگاه پژوهش و فناوری تعداد ۲۲ غرفه برای شرکت های فن آور و دانش بنیان در نظر گرفته شده و همچنین ۲۰ غرفه نیز برای برای سایر دستگاه های اجرایی، مراکز پژوهشی و شرکت هایی که دستاوردهای پژوهشی و فناوری دارند اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.