گرگان- آیین رونمایی از پلاک ثبت شده سازمان مرکزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی، برگزار شد.

پلاک ثبت ملی دانشگاه منابع طبیعی گرگان رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، ظهر شنبه، آیین رونمایی ثبت پلاک سازمان مرکزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی با حضور ریاست دانشگاه، معاون اداره کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرماندار گرگان، برگزار شد.

علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در این مراسم، اظهار کرد: امسال شصتمین سال تأسیس این مرکز آموزشی است، ساختمان مرکزی دانشگاه که نماد آموزش عالی استان محسوب می شود با پیگیری های صورت گرفته به ثبت ملی رسید.

وی افزود: ثبت این بنا برای شهر گرگان بسیار ارزشمند است زیرا این ساختمان به عنوان اثر تاریخی گویای یک آموزش طولانی در استان است.

نجفی نژاد با بیان این که آموزش عالی در استان با این ساختمان شروع شده، تأکید کرد: امیدواریم ضمن حفظ ارزش های مادی و معنوی این بنا که امانت دست ماست، دستاوردهای بزرگتری برای آیندگان به جای بگذاریم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان این که این امانت را باید حفظ و به نسل بعد منتقل کرد، تصریح کرد:هم سن این ساختمان در گرگان وجود دارد اما تنها ساختمانی که تغییر شکل نداده همین بنا است.

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: این بنا نماد فرهنگ مردم استان است و می تواند کاربری های متعددی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان به وقایع پنجم آذر نیز گریزی زد و ادامه داد: در آن روز مردم علیه رژیم سلطنت پهلوی قیام کردند و مورد هجمه آن ها قرار گرفتند، یاد شهدای این قیام را گرامی می داریم.

لازم به ذکر است که سازمان مرکزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با معماری دوره پهلوی، ۲۲ خرداد سال ۹۵  با شماره ۳۱۵۱۶ به عنوان اثر فرهنگی- تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.