زاهدان - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انواع مرکبات از سطح ۲ هزار و ۲۹۱ هکتار از باغات این استان آغاز شده است.

آغاز برداشت مرکبات از باغ های سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، اردشیر شهرکی با بیان اینکه برداشت مرکبات تا نیمه اول دی ماه در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، اظهار داشت: سه هزار و ۲۵۹ هکتار از باغات این استان به کشت مرکبات نظیر پرتغال، لیموترش و شیرین، گریپ فروت، نارنج و نارنگی اختصاص دارد که ۲هزار و ۲۹۱ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت مرکبات ۲۹ هزار و ۸۲۷ تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود. وی افزود: شهرستان های دلگان، نیکشهر، خاش، سرباز، فنوج، ایرانشهر، قصرقند و کنارک عمده مناطق کشت مرکبات در سیستان و بلوچستان هستند.  

تولیدمحصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.