نماینده مقیم سازمان ملل در ایران گفت: نقش سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در امداد رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه کلیدی بود.

نقش سپاه در امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه کلیدی بود

به گزارش قدس آنلاین، گری لوئیس امروز با اشاره به سفر خود به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه با قدردانی از تمام ارگان‎های کمک‎رسان و ابراز تاسف از جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از ساکنان این استان گفت: نقش ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و هلال احمر و همچنین سازمان مدیریت بحران در امدادرسانی به مجروحان کلیدی بود.

وی با اشاره به اینکه به عنوان کسی که به مدت ۳۰ سال در سازمان ملل فعالیت می‎کند، در مورد حضور و کمک‎رسانی مردم گفت: این روحیه کمک‎رسانی مردمی و امدادرسانی خودجوش آنها چیزی نیست که در هر جایی بتوان آن را دید و شما به این موضوع افتخار خواهید کرد.

نماینده سازمان ملل در ایران با اشاره به اینکه در مرحله بازتوانی پس از بحران کرمانشاه قرار داریم، افزود: در مدیریت بحران فرودگاهی رهبری و مدیریت، ارتباطات و تعاملات و تدارکات سه محور اصلی هستند که باید در تمام فرودگاه‎ها در دسترس قرار گیرند.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت موثر بحران در فرودگاه کرمانشاه نبود ما نمی‎توانستیم به سرعت ۲۰۰۰ مجروح را منتقل کنیم و این فرودگاه نقش بسیار مهمی در مدیریت بحران ایفا کرد.

لوئیس با تاکید بر اینکه ایران در زمره ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا قرار دارد و به دلیل گرمایش زمین با خطر سیل و خشکسالی مواجه است، گفت: باید خود را آماده رویارویی با این مسائل کنید.

وی بیان این تعبیر که برنامه گارد اکنون به خانه خود برگشته است، گفت: تاکنون دوره گارد (آمادگی فرودگاه‎ها برای مقابله با بلایای طبیعی) در ۴۰ کشور دنیا با شرکت حدود هزار نفر برگزار شده است اما شاید بسیاری ندانند جرقه این برنامه از امدادرسانی در زلزله بم است و بخش زیادی از نکات آموزشی آن، نتیجه تجربه‎های موفق به دست آمده از این زلزله است.

وی همچنین از برنامه‎ریزی برای برگزاری دوره بازآموزی گارد در فرودگاه کرمانشاه طی سال آینده خبر داد و با اشاره به بیت معروف توانا بود هرکه دانا بود زدانش دل پیر برنا بود تصریح کرد: اگر دانش کافی نداشته باشیم داشتن توان و امکانات زیاد هم بی‎فایده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.