چابهار -سومین کشتی آیسان حامل گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان امروز در بندر شهیدبهشتی چابهار پهلوگیری کرد و هم اینک در حال تخلیه است.

پهلوگیری سومین کشتی حامل گندم افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار

به گزارش قدس آنلاین،مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این کشتی ۶۵۰ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت را از بندر کاندلای هند به مقصد چابهار حمل کرده است.

بهروز آقایی افزود: این گندم ها پس از تخلیه با کامیون از طریق راه ترانزیتی چابهار - میلک به افغانستان حمل می شود.

وی بیان کرد: پیش این در یک ماه اخیر کشتی بهشاد، ۶۴۰ دستگاه کانتینر به میزان ۱۵ هزار تن گندم و کشتی شیبا ۶۵۵ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت گندم را به مقصد چابهار حمل کرده و در حال ارسال به افغانستان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار نزدیک ترین و با صرفه ترین مسیر برای ترانزیت کالاهای افغانستان و نقطه اتصال کشورهای آسیای میانه به آب های اقیانوسی است.

آقایی اظهار داشت: در آیین ورود نخستین کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان، سفیران کشورهای هند و افغانستان، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی در بندر شهید بهشتی چابهار حضور داشتند.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۱۰ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار انتقال پیدا می کند که این میزان گندم قرار است با بیش از پنج هزار دستگاه کامیون به کشور افغانستان حمل شود.

وی افزود: تردد این کامیون ها علاوه بر ایجاد اشتغال، مجتمع های خدمات رفاهی طول مسیر چابهار- ایرانشهر- خاش- زاهدان- میلک هیرمند نیز جان تازه ای خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.