بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: تا دو هفته آینده گزارشی دقیق از روند بازدید، تشکیل پرونده و برآورد و پرداخت اعتبارات به زلزله زدگان توسط بیمه ارائه و میزان پرداختی ها تعیین تکلیف شود.

میزان پرداختی بیمه به زلزله زدگان تعیین تکلیف شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدحسین علی نیا در نشستی با محوریت پیگیری مباحث روستاهای زلزله زده استان اظهار داشت: با اجتماع انسانی آسیب دیده در مناطق زلزله زده مواجه هستیم و آغاز فصل سرما موجب تشدید مشکلات آنان خواهد شد بنابراین تسریع در روند بازسازی واحدهای مسکونی الزامی است.

وی یادآوری کرد: زلزله ۵.۷ ریشتری در شهرستان‌های بجنورد و مانه وسملقان در ۲۳ اردیبهشت ماه موجب واردن شدن خسارات به واحد های مسکونی شهری و روستایی شد.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای احداثی و تعمیری روستایی به ترتیب ۲۵۰۰ و ۲۱۰۰ واحد مسکونی بوده است.

علی نیا تاکید کرد: بانک مسکن برای زمان بندی پرداخت وام و تسهیلات به طور مرحله ای در مناطق زلزله زده انعطاف بیشتری به خرج دهد.

وی اذعان کرد: به علت وقوع این زلزله وضعیت روستاهای قره چای و پسرکانلو به دلیل سابقه رانش زمین مناسب سکونت نبود و بنابراین تصمیم بر تغییر مکان این روستاها گرفته شد که روند این جابجایی نیز باید تسریع شود.

علی نیا خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید استاندار مبنی بر حضور در مناطق زلزله زده و ارائه آخرین گزارش، همراه با تیمی در این مناطق حضور یافتیم و از نزدیک روند امور بازسازی را بررسی کردیم و عمده مشکلات و اعتراضات مردم کندی در روند پرداخت تسهیلات است.

وی تاکید کرد: تاخیر و تعلل در ارائه گزارش وضعیت مناطق زلزله زده قابل قول نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.