رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که برای حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه و برقراری ثبات در این کشور احتمال نشست سه‌گانه میان روسیه، ترکیه و ایران هر ۱۵ روز یا یک بار در ماه وجود دارد.

 احتمال دیدار سه‌گانه روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه هرماه وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته اعلام کرد که در نشست سوچی با همتایان روسی و ایرانی خود «ولادیمیر پوتین» و «حسن روحانی»، تصمیماتی سرنوشت‌ساز برای پایان دادن به بحران انسانی در سوریه اتخاذ کرده است.

اردوغان این سخنان را در حاشیه نشست حزب حاکم «عدالت و توسعه» در استان «بالیکسیر» در شمال غرب ترکیه مطرح کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد که دوره بعدی شاهد بازتاب روشن و مثبتی از تصمیماتی خواهد بود که در نشست سوچی اتخاذ شده است.

وی همچنین اعلام کرد که نشست‌های سه‌جانبه میان ترکیه، روسیه و ایران در این چارچوب احتمالاً هر ۱۵ روز یک‌بار یا هر ماه یک‌بار منعقد خواهد شد.

اردوغان افزود: تمامی جهانیان امید، ثبات، صلح و آینده را در «نشست سوچی» مشاهده کردند همان‌گونه که برادران سوری‌مان، در این نشست امکان بازگشت به کشورشان بعد از سال‌ها دوری را مشاهده کردند.

«ولادیمیر پوتین»، «حسن روحانی» و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در نشست سه‌گانه‌ای، که چهارشنبه گذشته در سوچی برگزار شد، توافق کردند که به «همکاری فعالانه» برای برقراری صلح و ثبات در سوریه کمک کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین در سخنان دیروز خود به رزمایش‌های ناتو در نروژ اشاره کرد و گفت که هرگز اجازه نخواهد داد به شخص رئیس‌جمهور و همچنین به مؤسس آن «کمال آتاترک» بی‌احترامی و تعدی شود.

طبق اعلام دولت آنکارا، در جریان رزمایش اخیر ناتو در نروژ، آتاترک و اردوغان را به‌عنوان «دشمن» معرفی کرده و «هدف» قرار داده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.