یزد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان ازظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه کشت محصولات کم‌آب خواه برخوردار است و در صورتی که توجه ویژه‌ای به این محصولات شود، سودآوری بسیاری برای کشاورزان و استان به دنبال دارد.

یزد در زمینه کشت محصولات کم‌آب خواه ظرفیت های بالایی دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سیدجمال سجادی‌پور شامگاه شنبه درحاشیه دومین جشنواره زعفران طلای سرخ بهاباد درگفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: زعفران یک محصول استراتژیک وعمده‌ است که در کشور ما تولید می‌شود وگیاهان دارویی باید به سمتی بروند که دوباره احیا شوند.

وی افزود : زعفران طلای سرخ بهاباد باید به جای برداشت سنتی به برداشت مکانیزه روی آورد و کاشت و برداشت مکانیزه این محصول باید در همه  شهرستان‌های استان در اولویت اصلی باشد چون تولید این محصول با دستگاه‌های مدرن و مکانیزه می تواند سودآوری داشته باشد.

سجادی‌پور تصریح کرد: سودآوری بالای زعفران و همچنین سازگاری آن با شرایط اقلیمی و کم آبی استان، از ویژگی این محصول است و سیاست سازمان جهاد کشاورزی برای ترویج و گسترش کشت زعفران، ضرورت فرآوری و بسته‌بندی اصولی این محصول جهت پذیرش در بازارهای جهانی است.

این مسئول درخصوص حمایت سازمان از کشاورزان گفت: این سازمان برای تأمین تسهیلات و ارائه مشاوره برای تحقق این امر و کمک به اقتصاد بهره‌برداران آمادگی دارد 

سجادی پورافزود: دربحث صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکنون ۱۳ مورد درخواست فرآوری و بسته‌بندی در استان به ثبت رسیده که سه مورد از این صنایع مربوط به شهرستان بهاباد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان ساخت: سیاست استان یزد جلوگیری از خام‌فروشی این محصول بوده و در صورتی که در استان امکان بسته‌بندی و فروش پس از بسته‌بندی به صورت کامل ایجاد شود، جلوی هدر رفت منابع گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.