کرج- رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه پروژه قطار شهری در حال حاضر ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: از نظر ریالی این پیشرفت برابر ۱۰ درصد بوده است.

پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی پروژه قطارشهری کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین محمدی صبح امروز یکشنبه در بیان نطق پیش از دستور خود درجلسه بیست و ششم شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: طرح شبکه متروی کرج و حومه شامل ۶ خط است که در طرح توسعه ای آن افزایش طول مسیر تا  ۱۲۰ کیلومتر تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه  تکمیل خطوط مترو کرج و حومه به ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد افزود:  از میزان اعتبارعهده شهرداری خارج بوده و نیاز به مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای انجام این پروژه است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اظهار کرد: اجرای خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر تعیین شده است و این خط در  فاز یک از پایانه شهید سلطانی تا میدان خوارزمی و به طول ۱۵ کیلومتر و در فاز دوم از پایانه شهید سلطانی تا ملارد به طول ۱۲ کیلومتر اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه ۶۹۲ میلیون دلار میزان قرارداد اولیه پروژه بوده است، گفت:  این اعتبار اگر از نظر ریالی محاسبه شود برابر ۳ هزار میلیارد تومان است که این میزان بودجه برای اجرای خط ۲ قطار شهری کرج است که در سال ۸۹ تعیین شده بود.

محمدی با اشاره به اینکه تنها ۸۰ میلیارد تومان از سوی کارفرما که برابر ۵ درصد مبلغ قرار است در سال ۸۹ به پیمانکار پرداخت شده است افزود: از نظر اجرای پروژه نیز تنها ۱۵ درصد کار در آن سال ها انجام شده است.

وی در ادامه گفت: برای تعمیم قیمت پروژه در سال ۸۹ مبالغ  ۵۰۰ میلیارد تومان ریالی و ۱۷۹ میلیون یورو برای انجام ۱۵ کیلومتر تعیین شد تا در نهایت با این میزان فاز یک خط دو تکمیل شود.

عضو شورای شهرکرج با اشاره به اینکه ۱۱۵ میلیارد تومان میزان رقم پرداختی تعیین شده برای انجام پروژه قطار شهری کرج تا پایان سال ۹۲ است، ادامه داد: قرار بود شهرداری ۵۰ درصد این مبلغ را تامین کند، اما تنها  ۲۵ میلیارد تومان یعنی ده درصد این مبلغ توسط شهرداری کرج پرداخت شد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه ۱۱۶ میلیارد تومان طی سال های ۹۳ و ۹۴ بابت بخشی از بودجه مورد نیاز پروژه قطار شهری کرج پرداخت شده است گفت: در کل ۳۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است و سهم شهرداری ۴۳ میلیاردتومان بوده که تامین شده است.

وی در پایان گفت:اگر اعتبارات عمرانی شهرداری در حدود ۴ هزار میلیاردتومان باشد یعنی تنها یک درصد از این اعتبارات را برای قطار شهری هزینه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.