کرمان - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد خانواده‌ها فرزندانشان را به مدرسه می‌آورند و آموزش‌وپرورش به‌طور میانگین برای جابجایی حدود ۲۰ درصد دانش آموزان نقش دارند.

آموزش‌وپرورش وظیفه رسمی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان ندارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد محسن بیگی با اشاره به اینکه به توجه به بومی گزینی در جذب نیروی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: با توجه به گستردگی و پراکندگی موجود در استان کرمان ناچار به تأمین کمبودها از طریق نیروهای غیربومی هستیم و به همین دلیل در بسیاری مناطق نیروهای غیربومی حضور دارند.

وی ادامه داد: امسال از حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان متقاضی انتقال در استان کرمان هزار و ۹۰۰ نفر منتقل شده‌اند.

محسن بیگی تصریح کرد: در حال حاضر به‌منظور تأمین نیرو در مدارس با جابجایی و انتقال مابقی این افراد موافقت نشده است.

هماهنگی برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از طریق مدرسه انجام میشود

محسن بیگی همچنین در خصوص ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: آموزش‌وپرورش به‌صورت رسمی در این زمینه هیچ وظیفه‌ای به عهده ندارد، در برخی مناطق و مدارس خانواده‌ها تمایل دارند برای اطمینان بیشتر هماهنگی برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از طریق مدرسه انجام شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گفت: به‌عنوان‌مثال وقتی در مناطق جنوبی استان کرمان دانش‌آموزی توسط وانت و موتور جابجا می‌شود در این خصوص بحث سرویس مدرسه مطرح نیست، آموزش‌وپرورش در این زمینه نقشی ندارد چراکه وظیفه سازمانی در خصوص ایاب و ذهاب برای این ارگان تعریف‌نشده است.

محسن بیگی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرهای استان کرمان بحث سرویس مطرح نیست، چراکه مسافت‌ها کوتاه بوده و دانش آموزان پیاده یا توسط خانواده‌ها به مدرسه می‌روند، ادامه داد: کنترل‌های لازم در زمینه مساله ایاب و ذهاب دانش آموزان باید توسط دستگاه‌های متولی امر نظیر راهنمایی و رانندگی انجام شود.

وی گفت: آموزش‌وپرورش برای بحث سرویس مدرسه از شهرداری‌های هر شهرستان و منطقه اسامی شرکت‌های دارای صلاحیت را دریافت می‌کند؛ در شهر کرمان حدود ۱۰ شرکت دارای مجوزهای لازم برای حمل‌ونقل دانش آموزان توسط شهرداری اعلام‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان تصریح کرد: مدیر مدرسه با این شرکت‌ها قراردادی برای انجام حمل‌ونقل دانش آموزان منعقد می‌کند و بر این اساس شرکت وظیفه دارد وسیله نقلیه سالم و راننده دارای شرایط لازم را به مدرسه معرفی کند تا از این طریق کار جابجایی دانش آموزان انجام شود.

محسن بیگی ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات ممکن است شرکت‌ها از خودروها یا رانندگان فاقد شرایط لازم استفاده کنند که برای چنین شرایطی یک سری ابزارهایی در قرارداد در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: اگر آموزش‌وپرورش متوجه چنین وضعیتی شود نسبت به لغو قرارداد و در صورت لزوم طرح شکایت در مراجع حقوقی و قانونی علیه شرکت متخلف اقدام می‌کند.

برخوردمراجع نظارتی با تخلفهای خدمات، توسط سرویس‌های مدرسه

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان تأکید کرد: در شهر کرمان از حدود ۱۴۰ هزار دانش‌آموز حدود ۳۰ هزار نفر از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند و مابقی توسط خانواده‌ها به مدرسه آورده می‌شوند؛ حتی در مواردی خانواده‌ها شخصاً هماهنگی لازم برای انتقال فرزندانشان به مدرسه توسط شخص سوم را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در ارائه خدمات توسط سرویس‌های مدرسه باید مراجع نظارتی برخورد کنند و آموزش‌وپرورش هم در این زمینه اصرار و تأکید دارد.

محسن بیگی با اشاره به حضور راهنمایی و رانندگی در سطح شهر افزود: از راهنمایی و رانندگی و نهادهای نظارتی درخواست داریم در صورت مشاهده سرویس مدرسه‌ای که تعداد سرنشینانش بیشتر از ظرفیت خودرو است با آن برخورد کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان تأکید کرد: آموزش‌وپرورش بر انجام صحیح و ضابطه‌مند ایاب و ذهاب دانش آموزان توسط سرویس‌های مدارس اصرار دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.