شهرکرد-مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه مهمترین مسئله عصر غیبت رجوع به فقها است، گفت: رجوع به فقها در عصر غیبت، نه یک امر مستحب، بلکه یک واجب شرعی است، چون آنان منصوب امام برای این کار هستند.

رجوع به فقها مهمترین مسئله عصر غیبت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت:امام زمان (عج) سال ۲۵۵ هجری قمری به دنیا آمدند و در سال ۲۶۰ هجری بعد از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری علیه السلام به امامت رسیدند که غیبت صغری ایشان ۶۹ سال طول کشید و از سال ۳۲۹ هجری قمری هم غیبت کبری آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم که خداوند منان به همه ی ما توفیق انجام وظایف مان در زمان غیبت کبری را عنایت فرماید و همان طور که از روایات معصومین علیهم السلام مشخص است، شناخت امام زمان (عج) و شناساندن این امام عظیم الشأن به جهانیان از جمله وظایف ما در عصر غیبت است.

حجت الاسلام مرتضوی گفت: مسلمانان جهان باید حداقل در قنوت یکی از نماز های یومیه ی خود دعای سلامتی امام زمان (عج) را زمزمه کنند و تلاش کنیم در زمان غیبت ، وظایفی را که امام زمان (عج) به ما سفارش فرموده اند از جمله اقامه ی نماز ، دادن زکات ، امر به معروف و نهی از منکر و جنگ با کفار و مشرکین را به نحو شایسته انجام دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: نکته ی دیگری که در عصر غیبت باید به آن توجه شود، این است که به فرموده ی خود امام زمان (عج) در زمان غیبت باید به فقها مراجعه کرد و این یعنی بحث تقلید که هر مسلمانی باید یک رساله ی عملیه داشته باشد و در انجام فروعیات دین به آن مراجعه کند .

وی با اشاره به عمر کم امام زمان (عج) در زمان امامت و شبهه ای که وارد می شود، ادامه داد: این نکته مسئله ای است که در مورد انبیای الهی آن هم پیامبر اولولعزم یعنی حضرت عیسی علیه السلام هم وجود داشته و در سوره ی مریم و سوره ی قصص به آن اشاره شده است و حضرت عیسی در گهواره و چند روز بعد از ولادت سخن گفت و بیان داشت که بنده ی خدا هستم و خداوند به من کتاب و نبوت عطا کرده است و با این حساب ، هر کاری را پیامبر عالم می تواند مقدر کند و انجام بدهد و مصلحت این بود که بعد از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام ، امام زمان (عج) در سن ۵ سالگی به امامت برسند.

حجت الاسلام مرتضوی با سفارش به اینکه کتاب « انسان ۲۵۰ ساله» نوشته ی مقام معظم رهبری را همه تهیه و مطالعه کنند، گفت: ائمه(ع) همه‌شان یک حقیقت نوری‌اند، و هر صفت کمال که در یکی شان باشد، در دیگرشان نیز وجود دارد، ولی به تناسب شرایط زمان و اقتضاآت زمان، برخی صفات در بعضی از آنها ظهور و نمود بیشتری پیدا می‌کند و بدان صفت معروف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.