گرگان- معاون نظارت مالی وزارت اقتصاد ودارایی وخزانه دار کل کشور گفت: یکی از مشکلات ما در کشور مدیران هزینه ای است در حالی که مدیران ما باید حتما نگاه درآمدی نیز داشته باشند.

مدیران هزینه ای از مشکلات کنونی کشور است
به گزارش خبرنگار قدس انلاین،رحمت الله اکرمی صبح سه شنبه در ششمین همایش معاونین نظارت مالی وروسای خزانه معین استانها در گرگان با اشاره به بودجه سال ۹۶ افزود: بودجه مصوب سال جاری ۳۴۶ هزار و ۷۰۰ میلیاردتومان است که مقرر شده است حداقل ۳۰۶ هزار میلیارد تومان آن محقق شود.
اکرمی در ادامه تصریح کرد:البته اگر نگاه هزینه ای در کشور توسط مدیران حاکم باشد ما به این بودجه نمی رسیم.
وی با بیان اینکه ۱۷۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کشور طی سال جاری بوده است،گفت:همه تلاش دولت بر این است در سال جاری کل ۳۰۶ هزار میلیارد تومان محقق شودوالبته با روش های کنونی امکان پذیر نیست.
اکرمی افزود:نکته مهم در بودجه سال جاری فاصله زیاد منابع ومصارف است که باید تلاش کنیم نگاهمان را تغییر دهیم و در واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی اهتمام بیشتری داشته باشیم‌ ودرآمدهای مالیاتی را افزایش دهیم.
خزانه دار کل کشور تصریح کرد:اوراق بهادار از روش های تامین منابع مالی است که به ویژه در پروژه های عمرانی پیمانکاران می توانیم استفاده نماییم.اگر اوراق درست مصرف شود هیچ مشکلی ندارد وباعث تعمیق بازار سرمایه می شود.
معاون نظارت مالی وزارت اقتصاد ودارایی افزود:تاکید رییس جمهور بر پرداخت به موقع اوراق بهادار است که حتی یک روز نیز نباید در بازپرداخت آن تاخیر ایجاد شود واز پرداخت حقوق کارمندان نیز واجب تر است.
اکرمی تصریح کرد:در سال جاری اعتبارات عمرانی پرداخت شده از محل اوراق بهادار ۲ برابر سال گذشته بوده است که نشانگر تلاش دولت در این زمینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.