کرج- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: با بهره برداری از ۲ فضای جدید در آینده نزدیک تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ به عدد ۹ می رسد.

تعداد کتابخانه های عمومی ساوجبلاغ به عدد ۹ می رسد

 حجت الاسلام شمس الله فلاح در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: این دو کتابخانه جدید در شهرهای کردان و چهارباغ افتتاح خواهد بود.

وی افزود: کتابخانه های شهرستان ساوجبلاغ از غنی ترین کتابخانه های استان از نظر منابع چاپی هستند و با افتتاح دو کتابخانه جدید در این شهرستان بستر بهتی برای بهره مندی مخاطبان فراهم می شود.

فلاح با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه  گفت: متاسفانه سرانه کتابخوانی در کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار پایین است و این موضوع همت والای همه مسئولین و مردم را می طلبد تا دست در دست همدیگر با عزمی ملی به مطالبات رهبر معظم انقلاب در مورد کتاب و کتابخوانی رسیدگی کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اهمیت کتابخوانی در خانواده گفت: شعار امسال «آینده روشن با خانواده کتابخوان» است و این یعنی  خانواده در امر فرهنگ و کتابخوانی محور اصلی برنامه ریزی است.

وی تصریح کرد: در خانواده کودک با تقلید از رفتارهای والدین شخصیت اش شکل می گیرد، پس در پیش روی فرزندان کتاب بخوانید و برای آنها کتاب بخرید.

فلاح در ادامه به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب خواندن فواید بسیاری دارد مثلا  باعث جلوگیری از آلزایمر می شود. تحقیقات  نشان داده کسانی که زمان مطالعه مرتب ندارند، دو و نیم برابر بیشتر از کسانی که به طور مرتب مطالعه می کنند در معرض بیماری آلزایمر قرار دارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز در پایان گفت: تحقیقات نشان داده که فقط ۶ دقیقه کتاب خواندن می تواند تا ۶۸ استرس را کاهش دهدبنابراین ضرورت دارد تا با توسعه فضاهای کتابخوانی وترغیب اقشار مختلف مردم به مطالعه در این جهت حرکت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.