یزد - معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت بهداشت محیط از جمله اولویت‌های اجرایی وزارت بهداشت در بحث تأمین بهداشت فردی و توسعه پایدار است.

مردم نسبت به بهداشت محیط باید آگاهی داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، دکترعلیرضا رییسی پیش از ظهرسه شنبه در دومین همایش بین المللی بهداشت محیط و توسعه پایدار که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهارداشت: اجتماعی سازی سلامت در راستای رسیدن به حد مطلوب سلامت، می باشد این طرح در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و طرح تحول نظام سلامت، یکی از اولویت‌های اجرایی مهم دولت می باشد.

وی افزود: کم تحرکی، چاقی و آلودگی‌های زیست محیطی باید بیش از پیش در اولویت مردم جامعه قرار بگیرند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت بهداشت محیط از جمله اولویت‌های اجرایی وزارت بهداشت در بحث تأمین بهداشت فردی و توسعه پایدار است و در حوزه سلامت بهداشت محیط کار باید شرایط لازم در راستای ایجاد ارتباط مستمر و منسجم بین مراکز علمی و اجرایی انجام شود.

این مسئول با بیان این که تمام کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای نیروهای بهداشت و درمان هستند، تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده‌ای انجام دهند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی به عنوان کشور در حال توسعه از نظر صنعتی نیاز جدی به بحث مدیریت بهداشت محیط دارد، و بحث پیوست سلامت باید برای تمام واحدهای صنعتی کشور تعیین و مشخص شود.

رییسی خاطر نشان ساخت: تأمین سلامت و امنیت آب از ضرورت‌های اجرایی در حوزه بهداشت محیط بوده و بحث آلودگی هوا یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در بحث تأمین امنیت بهداشت محیط است.

معاون وزیر بهداشت افزود: دفع پسماندها و زباله‌های عفونی از جمله مهمترین مسائل در حوزه بهداشت محیط است، و حوزه سلامت یکی از ارکان پایداری و توسعه اجتماعی است که با تأمین سلامت عمومی اقشار مختلف جامعه در توسعه کشور نقش آفرینی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.